Przypomnijmy, miasto podjęło decyzję o realizacji zadania mającego na celu sprawne połączenie ścieżkami rowerowymi poszczególnych części Olsztyna. Ogłoszony przez ratusz w czerwcu przetarg został jednak unieważniony. Oczekiwania finansowe potencjalnych wykonawców przewyższały kwotę, jaką na to zadanie przeznaczyło miasto. Najkorzystniejsza bowiem oferta firmy z Gdańska opiewała na kwotę nieco ponad 1,3 mln złotych.
Jak zapewniał wtedy prezydent miasta, Piotr Grzymowicz unieważnienie przetargu nie oznacza odejścia od pomysłu budowy ścieżek rowerowych jako alternatywy komunikacyjnej.
Rzeczywiście ratusz ogłosił właśnie nowy przetarg na zaprojektowanie tras dla cyklistów. Zadanie podzielono na dziewięć etapów.
Pierwszy etap zakłada budowę jednostronnej drogi dla rowerów o szerokości 2,5 m i chodnika przy ul. Krasickiego w Olsztynie na odcinku od skrzyżowania z ul. Wilczyńskiego (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) do skrzyżowania z ul. Kubusia Puchatka (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) oraz przy ul. Witosa od skrzyżowania z ul. Kubusia Puchatka do skrzyżowania z ul. Kanta (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej).
Kolejny etap powinien zawierać projekt dla organizacji ruchu na al. Piłsudskiego od skrzyżowania z ul. Rejewskiego do skrzyżowania z ul. Kościuszki. Opracowanie powinno zawierać rozwiązanie połączenia al. Piłsudskiego ze ścieżką „Kołodrom” w okolicach skrzyżowania z ul. Dworcową, a także rozwiązanie połączenia al. Piłsudskiego z al. Kościuszki i ul. Żołnierską.
Etap trzeci to zaprojektowanie ścieżki obustronnej (lub fragmentami jednostronnej w zależności od możliwości terenowych) drogi dla rowerów o szerokości min. 2 m i chodnika przy ul. Pstrowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mielczarskiego (dowiązanie do istniejącej drogi rowerowej) do wysokości pętli autobusowej na os. Mazurskim (dowiązanie do projektu pn. Budowa nowego przebiegu ul. Pstrowskiego w Olsztynie do węzła "Szczęsne" w ciągu obwodnicy). Opracowanie powinno także przewidywać budowę odcinków łącznikowych służących obsłudze relacji rowerowych od strony ul. Pstrowskiego w kierunku ul. Opolskiej i ul. Szczytnowskiej.
W czwartym etapie realizowany będzie projekt budowy jednostronnej drogi dla rowerów o szerokości 2,5 m i chodnika po południowej stronie al. Obrońców Tobruku na odcinku od skrzyżowania z ul. Gałczyńskiego (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej w kierunku al. Warszawskiej oraz w kierunku istniejącej drogi dla rowerów po stronie północnej) poprzez skrzyżowanie z ul. Iwaszkiewicza (wraz z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) do skrzyżowania z al. Sikorskiego (dowiązanie do istniejącej drogi rowerowej) .
W kolejnym etapie zaprojektowana będzie budowa trasy rowerowej łączącej os. Jaroty ze Śródmieściem (tzw. trasa „Kołodrom”).
Atrakcyjna ma być również trasa rowerowa wzdłuż rzeki Łyny na odcinku od ul. Kalinowskiego do granic administracyjnych Olsztyna na terenie Lasu Miejskiego (tzw. trasa „Łynostrada”), którą projektant opracuje jako szósty element zadania.
Opracowanie powinno również zawierać projekt dla obustronnych pasów rowerowych o szerokości 1,5 m na ul. Kościuszki na odcinku od skrzyżowania z ul. Niepodległości (wraz z zaprojektowaniem rozwiązań dla ruchu rowerowego w obrębie tego skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Żołnierską (dowiązanie do obustronnych dróg rowerowych wykonywanych w ramach projektu „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie”).
W przedostatnim etapie projektant zajmie się opracowaniem trasy dla rowerów o szerokości 2,5 m i chodnika przy al. Warszawskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Dybowskiego (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) do granicy administracyjnej Olsztyna.
Ostatni etap to projekt budowy jednostronnej drogi dla rowerów o szerokości 2,5 m i chodnika (lub ciągu pieszo-rowerowego o szer. min. 3,5 m w zależności od warunków terenowych) przy al. Wojska Polskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Sybiraków (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia obsługi ruchu rowerowego w kierunku ul. Oficerskiej i ul. Parkowej) do granicy administracyjnej Olsztyna.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz