Pozycjonowanie - dlaczego warto?
Pozycjonowanie stron www pozwala osiągnąć wiele korzyści. Dzięki niemu można uzyskać wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. A wysoka pozycja w Google przekłada się na większą liczbę wyświetleń witryny, bardziej wartościowy ruch na stronie, przewagę konkurencyjną i większą sprzedaż usług czy produktów. Dodatkowo pozycjonowanie pozwala na wzmocnienie wizerunku marki. Wysoka pozycja w wyszukiwarce sprawia, że witryna jest postrzegana jako wiarygodna, profesjonalna i bezpieczna.
Pozycjonowanie - na czym polega?
W celu optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek wykonuje się szereg zadań. Kluczowe znaczenie ma:
- Analiza konkurencji - na tym etapie analizuje się linki konkurencyjnych firm i stosowane słowa kluczowe.
- Audyt SEO - polega na analizowaniu strony w celu zidentyfikowania problemów i obszarów, które wymagają poprawy. Na tym etapie sprawdza się m.in. czas ładowania strony, jakość publikowanych treści i struktury URL.
- Dobór słów kluczowych - konieczne jest zbadanie, jakie słowa kluczowe są najważniejsze dla pozycjonowania strony. W analizie słów mogą pomóc różne narzędzia, takie jak np. Senuto czy Google Search Console.
- Techniczne SEO - to proces polegający na poprawianiu architektury witryny. Dzięki tym działaniom strona jest łatwa do indeksowania przez wyszukiwarki i bardziej dostępna dla użytkowników. W ramach SEO technicznego wykonuje się m.in. optymalizację struktury URL, wdrożenie mapy strony i niwelowanie błędów 404. Ważne jest też zadbanie o responsywność witryny, tagi kanoniczne i użycie CDN. Kluczowe znaczenie ma również instalacja certyfikatu SSL, stosowanie odpowiednich anchorów i tworzenie spójnych przekierowań.
- Tworzenie treści - w pozycjonowaniu kluczowe znaczenie mają teksty publikowane na stronie. Powinny być unikatowe i wartościowe. Muszą zawierać słowa kluczowe i odpowiednie nagłówki. Nie mogą być skopiowane z innych stron, ponieważ Google odrzuca powielane treści.
- Link Building - to działania mające na celu zdobycie linków zewnętrznych kierujących do danej strony www. Dzięki nim można zwiększyć autorytet witryny w “oczach” algorytmu wyszukiwarki. Doskonałym sposobem na pozyskiwanie linków jest publikowanie artykułów w zewnętrznych serwisach, powiązanych tematycznie ze stroną, którą pozycjonujemy.
Dzięki powyższym działaniom można zadbać o to, aby strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Kiedy zobaczę pierwsze efekty pozycjonowania?
Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania? Nie da się wskazać jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Zależy to od pewnych czynników, m.in. aktualnej widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, liczby konkurencyjnych firm i stanu technicznego strony. Jeśli witryna wymaga znacznych zmian, to proces pozycjonowania za efekt może się wydłużyć. Podobnie wygląda sytuacja, jeśli działamy na bardzo konkurencyjnym rynku.
Przed rozpoczęciem pozycjonowania warto sprawdzić statystyki swojej witryny. Jak to zrobić? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w artykule dostępnym na stronie: https://infolupki.pl/jak-sprawdzic-statystyki-swojej-strony/.
Dlaczego pozycjonowanie warto zlecić profesjonalistom?
Pozycjonowanie to nie lada wyzwanie. Aby przeprowadzić ten proces w odpowiedni sposób, trzeba mieć bogatą wiedzę, specjalistyczne umiejętności i zaawansowane narzędzia. Ponadto należy być na bieżąco ze zmianami w algorytmach Google. Dodatkowo rozpoczynając pozycjonowanie, trzeba uzbroić się w cierpliwość i pamiętać, że jest to złożony proces. Jeśli nigdy wcześniej nie zajmowałeś się optymalizacją strony i nie masz wiedzy z zakresu SEO, to najlepiej skontaktuj się z profesjonalną firmą specjalizującą się w pozycjonowaniu witryn. Specjaliści wiedzą, jakie działania podjąć, aby osiągnąć satysfakcjonujące efekty w zakresie optymalizacji.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz