Budowa Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Olsztynie z pieniędzy prywatnego inwestora spółki Retail Provider(właściciela olsztyńskiego PKS-u - red.) miała rozpocząć się bez problemu.
Tak przynajmniej zakładano, kiedy w listopadzie ubiegłego roku, podczas specjalnej sesji Rady Miasta Olsztyna, przyjęto miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla okolic Dworca Głównego.
Na tym terenie, zgodnie z zamysłem spółki Retail Provider powstać miało Centrum Komunikacyjne, czyli nowy dworzec kolejowy, autobusowy wraz z galerią handlową. Grupa kapitałowa Retail Provider znalazła nawet partnera strategicznego zapewniającego pełne finansowanie projektu, a także rozpoczęła prace nad komercjalizacją galerii handlowej, która ma powstać w ramach inwestycji.
Od roku w sprawie niewiele się jednak dzieje, mimo że inwestor wciąż deklaruje pełną gotowość do budowy.
- Od dynamiki prac na linii Miasto – PKP S.A. zależy, jaki harmonogram działań przyjmie Zintegrowane Centrum Komunikacyjne. Czekamy na efekt rozmów Urzędu Miasta w Olsztynie i Polskich Kolei Państwowych, które dotyczą zamiany na działki niezbędne do realizacji inwestycji. Im szybciej Miasto porozumie się z PKP S.A., tym szybciej my będziemy mogli rozpocząć budowę Nowego Dworca – informowała nas jeszcze w sierpniu tego roku Justyna Prokop PR Manager Spółki Retail Provider.
Grunty wokół olsztyńskiego dworca po części należą do PKP, do miasta i do Retail Provider. Rozmowy dotyczyć miałyby więc przejęcia przez PKP tej części gruntów przy dworcu,. Która należty do miasta - w zamian za grunty przy al. Sybiraków, które należą do PKP. Miasto przy al. Sybiraków mogłoby wtedy zbudować boisko szkoleniowe dla młodzieży, co zapowiadano podczas sierpniowej konferencji prasowej w sprawie przebudowy stadionu Stomilu
To właśnie w sprawie tych gruntów Grzymowicz spotkał się w minioną środę z prezesem PKP. O sprawie poinformował na swoim blogu.
- Interesująca była rozmowa z prezesem spółki PKP S.A. na temat olsztyńskiego dworca kolejowego. Byłem zainteresowany postępem uzgodnień z prywatnym inwestorem, zamierzającym zbudować Zintegrowane Centrum Komunikacyjne. Wiadomo, że bez współpracy z PKP jest to niemożliwe. Tu również sprawa wygląda dość optymistycznie – rozmowy się toczą, strony „są w grze”, a na razie uzgadniamy wymiany gruntów, żeby wszystkim było łatwiej. Dla nas ma to o tyle istotne znaczenie, że w końcu chcemy przejąć od kolejarzy teren stadionu „Warmii” przy ul. Sybiraków. Kolej go nie potrzebuje, my – tak. To ładny kawałek Olsztyna, z zapisaną w planach funkcją sportowo-rekreacyjną, więc nasi sportowcy będą mieli gdzie trenować, a my – korzystać z uroków rekreacji. Te wszystkie zamiany mają także swój wymiar finansowy. Ale w takich sprawach negocjacje, tak jak pieniądze, zawsze są skuteczniejsze, im są cichsze – informuje Grzymowicz.
Przypomnijmy, na Zintegrowane Centrum Komunikacyjne wedle planów miałyby składać się: dworzec kolejowy, autobusowy z galerią handlową (180 punktów handlowo-usługowych-red.), ale i przystankami autobusowymi i tramwajowymi. Na dachu budynku przewidziany jest parking na 900 aut. W planach jest również przejście podziemne z dworca na Zatorze. Inwestor zakłada również budowę mieszkań komunalnych.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz