Na początku sierpnia w artykule pt. „Radny Mirosław Arczak zapytał prezydenta o ważną inwestycję dla mieszkańców Zatorza” napisaliśmy, że Mirosław Arczak wystosował interpelację do prezydenta Piotra Grzymowicza ws. planów lokalizacji trzeciego wiaduktu łączącego osiedla za torami z innymi częściami miasta.
– W interpelacji zadałem kilka pytań prezydentowi. Dlaczego i na podstawie jakich opracowań czy koncepcji wybrano tą konkretną lokalizację? Lokalizacji było więcej niż tylko ta na Tracku, a ja nie trafiłem na taki dokument – powiedział w rozmowie z nami Arczak.
I dodał: – Drugie pytanie dotyczyło finansów – związanych z otoczeniem. Jak ten wiadukt miałby być skomunikowany? W jaki sposób ruch będzie doprowadzony do ul. Zientary-Malewskiej, bo ul. Tracka jest w fatalnym stanie. Jak miałaby przebiegać ul. Tracka w stronę ul. Lubelskiej i w okolice obwodnicy?
Planowana lokalizacja wiaduktu / Google Maps
Prezydent Olsztyna odniósł się do tych zapytań w swojej odpowiedzi, która ukazała się w biuletynie informacji publicznej. Zwrócił uwagę, że głównym kryterium wyboru inwestycji do dofinansowania w ramach „Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych” był wybór zadań, dla których wykonano dokumentacje projektowe (oprócz wiaduktu wybrano także budowę ul. Nowobałtyckiej oraz remont fragmentu ul. Pstrowskiego wraz z budową ul. Plażowej).
Dla wiaduktu drogowego przy ul. Trackiej w 2017 roku wydano zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
– Projekt powstał w związku z brakiem bezpośredniego dojazdu od ul. Trackiej do kilku posesji na olsztyńskim Tracku. Dostęp do przedmiotowych nieruchomości oraz dworku Beliana realizowany był przez kładkę nad torami, która jest tylko ciągiem pieszym i nie jest przystosowana dla pojazdów samochodowych, co niestety miało niejednokrotnie miejsce – przyznał prezydent Grzymowicz.
Zwrócił uwagę na to, że obecnie istniejąca kładka jest w bardzo złym stanie technicznym. Jedynym rozwiązaniem może być przeprowadzenie kosztownej modernizacji.
– Biorąc pod uwagę powyższe, informuję że podstawowym zadaniem wiaduktu, na przebudowę którego gmina Olsztyn złożyła wniosek, jest usprawnienie komunikacyjne dla mieszkańców wspomnianych posesji na Tracku – przyznał prezydent.
I dodał: – Ponadto budowa wiaduktu w miejscu kładki może mieć istotny wpływ na uatrakcyjnienie terenów inwestycyjnych znajdujących się w tej okolicy, jak również terenów, na których położony jest wymagający prac konserwacyjnych, zabytkowy dworek Beliana.
Według dokumentacji projektowej długość wiaduktu miałaby wynieść 36,24 m, a jego szerokość 8,25 m (chodnik od strony miasta – 2,25 m i jezdnia – 6 m). Ponadto zakres robót drogowych ma objąć także budowę skrzyżowania drogi dojazdowej do wiaduktu z ul. Tracką oraz budowę odcinka dojazdowego od wiaduktu do połączenia z istniejącą drogą o nawierzchni z kostki betonowej (w kierunku ul. Lubelskiej).
Komentarze (22)
Dodaj swój komentarz