11 września w artykule pt. „Olsztynianie zdenerwowani na działanie miejskiego wydziału komunikacji” opisaliśmy działanie miejskiego wydziału komunikacji z punktu widzenia petentów. Wielu olsztynian zasygnalizowało bowiem, że nie mogą się ani dodzwonić, ani zarejestrować przez Internet, bo nie ma wolnych terminów.
– Od kilku miesięcy wydział komunikacji na Knosały nie przyjmuje interesantów, nie ma też wolnych terminów na e-rezerwację kolejki. Będę musiał zapłacić 1000 zł kary za nieprzerejestrowanie samochodu, a nie mam jak go przerejestrować – stwierdził czytelnik.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do ratusza. Otrzymaliśmy odpowiedź, że w wydziale komunikacji obsługiwane są wyłącznie osoby, które dokonały rezerwacji wizyty.
– Jeżeli na stronie http://bezkolejki.olsztyn.eu nie ma możliwości wyboru terminu wizyty oznacza to, że wszystkie terminy są zajęte. Zawsze w następnej dobie aktywuje się kolejny dzień do rezerwacji wizyty np. 14 września po północy aktywuje się kolejny dzień za 2 tyg. tj. 29 września – powiedziała w rozmowie z nami Marta Bartoszewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Olsztyna.
Sprawą zajął się także radny Tomasz Głażewski, który na sierpniowej sesji rady miasta złożył interpelację, w której zapytał prezydenta m.in. o to jakie zostały podjęte czynności mające na celu „rozładowanie problemu ilości osób oczekujących na załatwienie spraw.
Prezydent Piotr Grzymowicz w odpowiedzi zwrócił uwagę na to, że z uwagi na zmianę przepisów (chodzi m.in. o to, że każdy właściciel pojazdu jest zobowiązany do złożenia wniosku o nabyciu/zbyciu pojazdu właściwemu organowi rejestrującemu), olsztynianie „gremialnie zaczęli składać wnioski”.
Na dzień 31.08 br. takich wniosków wpłynęło ponad 8 tys., do realizacji pozostało 1100 spraw. Każdego dnia ok. 50 takich wniosków odnotowujemy w Wydziale Komunikacje.
– napisał prezydent w odpowiedzi.
W systemie e-rezerwacji każdego dnia petenci mają do dyspozycji 166 slotów – 107 w referacie rejestracji pojazdów i 59 w referacie wydawania uprawnień.
Oprócz klientów indywidualnych w wydziale sprawy załatwiają firmy leasingowe i klienci instytucjonalni.
– Jak wynika z powyższego każdego dnia w Wydziale Komunikacji realizowanych jest ok. 260-270 spraw – dodał prezydent Piotr Grzymowicz.
Komentarze (20)
Dodaj swój komentarz