Od pięciu miesięcy trwa załatwianie formalności związanych z zatwierdzeniem pierwszej refundacji z UE. Pierwszy wniosek o płatność złożony został w Warszawie, w Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), dokładnie 14 lipca tego roku, o cały miesiąc wcześniej niż zakładały to procedury realizacyjne Projektu.
Na jego rozpatrzenie CUPT przysługiwało 60 dni. Po tym okresie do Urzędu Miasta wpłynęły uwagi dotyczące niezbędnych wyjaśnień i uzupełnienia wymogów formalnych dokumentów.
- Zgodnie z umową o dofinansowanie projektu mieliśmy na to 7 dni, ale ze względu na dużą ilość i szczegółowość oczekiwanych informacji, musieliśmy poprosić o dodatkowy tydzień. Uzupełniony przez nas wniosek znów przesłany został do CUPT w Warszawie i znów po 52 dniach poproszono nas o dodatkowe wyjaśnienia i korekty w dokumentach - opowiada Andrzej Karwowski, Kierownik Jednostki Realizującej Projekt.
- Po wprowadzeniu wymaganych poprawek lub wyjaśnień do treści dokumentów, 29 listopada uzupełniony wniosek został złożony po raz trzeci i mamy nadzieję, że ostatni - dodaje Karwowski.
Dofinansowanie z Unii ma stanowić 85% kosztów kwalifikowalnych całej inwestycji, czyli ok. 90 mln zł. Pierwszy złożony wniosek dotyczy unijnej refundacji części kosztów, które poniesiono na przygotowanie inwestycji w okresie od 1 stycznia 2007 r. do 30 czerwca 2010 r. - mowa o ponad 4 mln. złotych. Wniosek zakłada również wypłacenie zaliczki w wysokości 15 milionów złotych na dalsze etapy realizacji projektu.
Do tej pory cała inwestycja finansowana jest z miejskiego budżetu oraz pieniędzy uzyskiwanych z preferencyjnego kredytu na pokrycie udziału unijnego.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz