W treści oferty olsztyński ratusz wymienia następujący zakres przedsięwzięcia: adaptacja istniejącego układu drogowego oraz urbanistycznego, w celu wyznaczenia drogi dla rowerów, uzyskanie warunków technicznych przebudowy/budowy elementów drogi, ustalenie zakresu robót budowlanych oraz wymagań technologicznych wykonania robót, a także ewentualnych kolizji z urządzeniami obcymi, sporządzenie inwentaryzacji zieleni oraz oraz projektu gospodarki drzewostanem, jak również oszacowanie kosztów realizacji zadania.
Miasto wskazało trzy warianty, w ramach których trasy powinny być zaprojektowane. Przedstawiamy je na niżej zamieszczonym schemacie.
Trzy warianty trasy
Źródło: Urząd Miasta Olsztyna
Jak widać, pierwsza z tras prowadzi przebieg lewą stroną ul. Limanowskiego (od wiaduktu im. Powstańców Węgierskich 1956), druga – prawą stroną ulicy, z kolei trzeci wariant to przebieg ścieżki w osiedlowych podwórkach, za linią budynków. Zgodnie z wytycznymi, szerokość ścieżki rowerowej powinna oscylować w granicach 2-2,5 m, z kolei pieszo-rowerowej od 2,5 do 3 metrów.
Zainteresowani udziałem w przetargu mogą składać swoje oferty do poniedziałku (14 października). Tego dnia nastąpi otwarcie ofert. Z kolei, na wykonanie zadania przewidziano 45 dni od podpisania umowy z wykonawcą.
Warto wspomnieć, iż przed remontem wskazanej części Zatorza (ok. 20 lat temu) pojawił się już pomysł uwzględnienia wzdłuż ul. Limanowskiego przebiegu ścieżek rowerowych. Inicjatywa spotkała się wówczas ze sprzeciwem okolicznych mieszkańców.
Czytaj również:
Olsztyn. Ul. Leśna zamknięta dla samochodów. "Lobby cyklistów może więcej"
Komentarze (33)
Dodaj swój komentarz