Jesienią ubiegłego roku projektant działający na zlecenie ratusza przedstawił koncepcje wariantów przebudowy alei Sybiraków, która ma na celu przygotowanie arterii jako przyszłej drogi krajowej, na odcinku od skrzyżowania z ulicami Limanowskiego i Jagiellońską, aż do Al. Wojska Polskiego łącznie ze skrzyżowaniem. Przedstawiono również rozwiązania dla przebudowy wiaduktu drogowego nad koleją w ciągu al. Limanowskiego. Drogowcy sądzą bowiem, że obiekt ten nie odpowiada obecnym standardom obciążenia, jakie są wymagane dla ulicy wyprowadzającej ruch w kierunku granicy państwa, przejmującej komunikację autobusową oraz łączącej osiedla miejskie.
Konsultacje w tej sprawie zakończyły się w ubiegłym roku. Najważniejsze elementy, które uległy zmianie wobec początkowej propozycji pojektanta dla przebudowy al. Sybiraków to między innymi eliminacja pasa dzielącego jezdni, projektowanie skrzyżowań skanalizowanych zarówno dla połączenia z al. Wojska Polskiego jak i dla ul. Rataja, rozwiązanie połączenia al. Wojska Polskiego z ul. Oficerską i ul. Parkową, dowiązanie do projektowanego przekroju al. Wojska Polskiego (wylot na północ), czy zawężenie projektowanego przekroju poprzecznego drogi do istniejącego pasa drogowego.
Wśród wielu propozycji – zgłaszanych przez mieszkańców miasta – znalazły się również uwagi dotyczące samego momentu przebudowy i utrudnień z tym związanych.
Wiaduktem w ciągu ulicy Limanowskiego codziennie przemieszczają się nie tylko mieszkańcy Zatorza, ale i gmin ościennych. Jego zamknięcie oznaczałoby paraliż komunikacyjny i odcięcie tej części miasta od centrum. Problem będzie szczególnie zauważalny, kiedy prace wiadukcie i na al. Sybiraków prowadzone będą jednocześnie.
Jak zapewniają wykonawcy projektu przebudowy, wiadukt na Limanowskiego będzie budowany dwuetapowo – po jednym przęśle, z wykorzystaniem istniejącej konstrukcji wiaduktu umożliwiającej prowadzenie ruchu tymczasowego.
- Wariant ten odpowiada oczekiwaniom mieszkańców dotyczących możliwe najkrótszego czasu realizacji budowy nowego obiektu oraz powodującego możliwe najmniejsze utrudnienia w ruchu podczas budowy – informuje Technipal, wykonawca projektu.
Włoska firma Technipal ostateczny projekt przebudowy odda w połowie tego roku. Sama realizacja zadania będzie zależała od tego, kiedy miastu uda się pozyskać na ten cel środki.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz