Prezydent Olsztyna wydał zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla przedłużenia linii tramwajowej w Olsztynie. Zgodnie z założeniem linia tramwajowa miałaby połączyć osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin i zintegrowanym węzłem przesiadkowym przy dworcu PKP/PKS.
To nie koniec. Miasto zleci również przygotowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy zajezdni tramwajowej z wyposażeniem.
Planowana rozbudowa linii tramwajowej w Olsztynie nie dziwi, zwłaszcza w obliczu kolejnych środków unijnych na lata 2014-2020, z których spora część trafiać ma właśnie do miast stawiających na rozrost sieci komunikacji zbiorowej.
O tym fakcie przekonywał podczas oficjalnej prezentacji pierwszego w Olsztynie tramwaju, Solaris Tramino, Zbigniew Wybacz z Departamentu Projektów Infrastrukturalnych PARP.
- Trudne doświadczenia, które wynieśliście z tej inwestycji będą procentować w przyszłej perspektywie finansowej. Ponieważ widzimy, że Komisja Europejska stawia na czyste środki komunikacji, komunikację szynową, tramwaj czy trolejbus. Wy Macie bonus jako jedyni z spośród pięciu miast wojewódzkich, które otrzymały środki w ramach Polski Wschodniej, że odważyliście się wprowadzić zupełnie nowy w mieście środek transportu. Zrobiliście infrastrukturę, dzięki której można myśleć o kolejnych etapach i inwestycjach. Możemy obiecać, że będziemy pomagać i służyć dobrą radą - mówił Wybacz.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz