Na stronie Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych pojawił się raport podsumowujący działalność profili miast wojewódzkich na portalu Facebook w pierwszych pięciu miesiącach 2022 roku.
Na pierwszym miejscu pod względem popularności znajduje się Łódź – stronę miasta polubiło 421 tysięcy użytkowników. Na podium znalazły się także Kraków i Wrocław – odpowiednio z 352 i 324 tysiącami polubień. Pod względem "lajków" Olsztyn nie wypada najgorzej – ze swoimi 30 tysiącami obserwujących plasuje się ponad Zieloną Górą, Gorzowem i Kielcami. Patrząc jednak na korelację między ilością polubień profilu na Facebooku, a liczbą mieszkańców danego miasta można stwierdzić, że podobna sytuacja ma miejsce w innych miejscowościach - pod względem procentowym nasze miasto nie "odstaje" tak bardzo od reszty.
Facebook: Stosunek liczby interakcji i aktywności profili miast wojewódzkich
Wszystkie grafiki użyte w materiale pochodzą ze strony IBIMS (każdy obraz w materiale można powiększyć)
Stolica Warmii wygląda trochę gorzej jeżeli chodzi o inne aspekty. W ciągu pierwszych miesięcy 2022 roku strona miasta Olsztyn zyskała jedynie 20 tysięcy interakcji i 923 komentarze. W sumie z profilem stolicy Warmii wchodzono w interakcje aż 22 tysiące razy – gorzej w wymienionych aspektach wypadł tylko profil Zielonej Góry.
Pod względem sumy interakcji profil miasta Olsztyn na Faceboku znajduje się na przedostatnim miejscu
Profil Olsztyna na Facebooku plasuje się na końcu zestawienia pod względem liczby nowych obserwujących. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy stronę miasta w portalu społecznościowym polubiło tylko 198 osób. Miasto zamyka tabelę także pod względem opublikowanych wpisów, których pojawiło się 242.
Wśród wykorzystywanych przez strony miast wojewódzkich na Facebooku hashtagów najwięcej związanych było z inwazją Rosji na Ukrainę. Najczęściej z nich wykorzystywany był #standwithukraine, który stał się międzynarodowym symbolem wsparcia walczących z agresją Ukraińców.
Poza hashtagami związanymi z różnymi miastami w ciągu ostatnich miesięcy najpopularniejsze były te związane z Ukrainą
Media społecznościowe stanowią świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku miasta. Inwestycja w aktywne prowadzenie profili w serwisach społecznościowych mogłaby być dla władz Olsztyna opłacalna, zwłaszcza że – według opublikowanego niedawno "Raportu o stanie miasta" – jest się czym chwalić. Analizę dokumentu można przeczytać w artykule Jaki był Olsztyn 2021? Powstał "raport o stanie miasta".
Komentarze (10)
Dodaj swój komentarz