Budowa linii tramwajowej zbliża się ku końcowi. Jak poinformował dziś prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, na jego wniosek udało się zyskać dodatkowe środki na tę inwestycję.
- Do 24 października wszystkie prace na linii tramwajowej powinny się zakończyć. Nie jesteśmy narażeni na utratę żadnych środków z dotacji unijnej wręcz przeciwnie. W lipcu na mój wniosek uzyskaliśmy na tramwaje dodatkowe 13,8 mln złotych, a teraz dodatkową transzę w wysokości 11,9 mln złotych – powiedział prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Tą informacją rozpoczęła się konferencja prezentująca założenia nowego układu komunikacyjnego w mieście.
- Przyjęliśmy założenia, że musimy poprawić komunikację z południowymi dzielnicami Olsztyna i polepszyć komunikację tam, gdzie nie sięgać będą tramwaje. Przyjęliśmy też założenie o wspólnej częstotliwości w kursowaniu większości autobusów, w szczycie - co 15 minut – komentował prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Zmiany w układzie komunikacyjnym dotyczą przede wszystkim wprowadzenia trzech linii tramwajowych. Pierwsza z nich ''1'' przewozić będzie pasażerów na trasie Kanta – Wysoka Brama, pokonując przy tym ul. Witosa, Płoskiego, Sikorskiego, Obiegową, Żołnierską, Kościuszki, Piłsudskiego i 11 Listopada.
Druga linia ''2'' kursować będzie na trasie Kanta-Dworzec Główny. ''Dwójka'' z ulicy Kościuszki kierować się będzie do Dworca i tu kończyć bieg.
Trzecia linia tramwajowa ''3'' powstała z myślą o studentach. Będzie kursować od przystanku Uniwersytet-Prawocheńskiego do Dworca, przez ulicę Tuwima, Sikorskiego, Obiegową, Żołnierską i Kościuszki.
Brak bezpośredniego połączenia tramwajowego z uniwerku na Jaroty – urzędnicy tłumaczą niewystarczającym taborem oraz zbyt dużymi kosztami.
Kolejna zmiana to wprowadzenie nowych numeracji linii zwykłych, autobusowych. Zaczynać się ona będzie od linii nr 101, która odpowiadać będzie obecnej ''jedynce'' i dalej linia 103 – po trasie dzisiejszej ''trójki''. W nowym układzie komunikacyjnym funkcjonować będzie w sumie 21 linii zwykłych, a listę zamknie linia nr 136 kursująca z Bartąskiej do przystanku Jagiellońska-Szpital.
Olsztyn wprowadzi również nowość w postaci pięciu linii dowozowych do tramwajów, kursujących w jednym kierunku. Ich numeracja zaczynać się będzie od linii 201 kursującej z ul. Kutrzeby do ul. Płoskiego, by tam pasażerowie mogli przesiąść się w systemie ''drzwi w drzwi'' na tramwaj z przystanku Sikorskiego-Wilczyńskiego. Linia dowozowa 202 podobnie dowozić będzie do tego przystanku przesiadkowego na tramwaj mieszkańców Pieczewa. Linia dowozowa nr 203 i 204 będą przystankami przesiadkowymi z tramwaju w systemie ''drzwi w drzwi'' dla połączenia Andersa – Sikorskiego-Wilczyńskiego i tu dla linii 204 - kierunek Pieczewo, zaś dla linii 203 – kierunek Osiedle Generałów. Linia 205 dowozić będzie do przystanków przesiadkowych na Witosa, Kanta i Galeria Warmińska.
Z nowego układu komunikacyjnego zniknęły linie autobusowe nr 15 i 2. Jak twierdza jednak urzędnicy, zwiększona częstotliwość linii autobusowych, nowe linie dowozowe i trzy linie tramwajowe są w stanie przejąć rolę zlikwidowanych linii bez konieczności dublowania kosztów.
W nowym układzie nie zabraknie dwóch linii nocnych, które zmienią nazwę na N01 i N02.
Nie znikną również linie autobusowe, okresowe. Mowa o linii 302 kursującej z Dajtek do Starego Dworu w okresie roku akademickiego, linii 303 kursującej z Witosa do Starego Dworu również w okresie roku akademickiego, linii 304 pokonującej trasę Dworzec-Wójtowo w okresie kwiecień październik (linia dla działkowiczów – red.), linii 305 z Dworca do Starego Dworu w okresie zajęć akademickich oraz linii 307 z Witosa do Plaży Miejskiej w weekendy lipca i sierpnia. Nie zabraknie też kolejnej linii akademickiej, czyli linii 309 kursującej z Jakubowa do Starego Dworu.
W sumie w nowym układzie komunikacyjnym w ruchu będzie 168 pojazdów, nie zaś 144 jak ma to miejsce obecnie.
Komentarze (13)
Dodaj swój komentarz