Bez rozstrzygnięcia w przetargu na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie. Jak już informowaliśmy, ceny zaproponowane przez oferentów znacznie przewyższały możliwości miasta. Na realizację zadania miasto zarezerwowało bowiem około 246 mln złotych. To za mało nawet w stosunku do najkorzystniejszej cenowo oferty złożonej w tym przetargu przez konsorcjum Mosty Łódź i Balzolę. Wykonawca wycenił prace na 393,6 mln złotych. Jeszcze więcej za wykonanie zadania chce konsorcjum firm Intercor i Torpol. Oferent jest w stanie podjąć się zadania za kwotę 507,6 mln. Do przetargu stanął również Strabag wyceniając ofertę na 540,3 mln złotych.
Ratusz podjął więc decyzję o unieważnieniu przetargu. Ten zostanie rozpisany na nowo.
Przypomnijmy, inwestycja zakłada budowę dwutorowej linii tramwajowej rozpoczynającej się przy istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, na os. Pieczewo, gdzie zlokalizowany będzie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym. Na pierwszym odcinku linia przebiegać będzie środkiem ul. Wilczyńskiego i Krasickiego do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ul. Krasickiego do skrzyżowania z ul. Murzynowskiego, gdzie rozpoczynać się będzie estakada o długości ok. 270 m, po której ma przebiegać - nad skrzyżowaniem ul. Krasickiego z ul. Synów Pułku. Na końcowym odcinku ul. Synów Pułku oraz na ul. Wyszyńskiego, torowisko przebiegać ma poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy, aż do skrzyżowania z al. Piłsudskiego. W al. Piłsudskiego linia tramwajowa zlokalizowana będzie między jezdniami tworząc tram-bus-pas i połączy się z istniejącym torowiskiem na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki.
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz