Jak wylicza olsztyński oddział GDDKiA w kończącym się roku na inwestycje drogowe w naszym regionie przeznaczono 780 mln zł. Wśród głównych zadań drogowcy wymieniają oddanie do użytku drogi szybkiego ruchu, łączącej istniejący dwujezdniowy odcinek S16 na wysokości Borek Wielkich ze skrzyżowaniem z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59 (DK59).
- Oddaliśmy do ruchu odcinek drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie - Mrągowo o długości blisko 13 km
- czytamy w przesłanym mediom komunikacie.
W kolejnych latach „szesnastka” od Olsztyna na wschód ma być dalej rozbudowywana do standardu drogi ekspresowej. Chodzi w pierwszej kolejności o około 30 km do Biskupca.
- Realizację podzieliliśmy na dwa odcinki: Olsztyn – Barczewo i Barczewo – Biskupiec. Dla drugiego z nich, o długości ponad 18 km, umowę z wykonawcą podpisaliśmy w czerwcu br. Natomiast we wrześniu podpisaliśmy umowę dla ponad 11 km odcinka Olsztyn – Barczewo, kończąc tym samym procedurę przetargową i przechodząc do etapu realizacji
- podkreślają drogowcy.
Lokalna GDDKiA przygotowuje aktualnie dokumentację dla budowy i rozbudowy ponad 270 km dróg. Chodzi m.in. o prace przygotowawcze dla budowy S16 Mrągowo – Orzysz – Ełk oraz S5 Ostróda – Nowe Marzy.
Prace nad dokumentacją trwają także dla rozbudowy DK53 Olsztyn – Szczytno, DK57 Szczytno – Szymany, DK51 Bartoszyce – Lidzbark Warmiński i Lidzbark Warmiński – Wichrowo oraz DK22 Fiszewo – Elbląg z obwodnicą Jegłownika. W przygotowaniu są też projekty kilku mniejszych zadań modernizacyjnych na sieci dróg krajowych.
Ważnym elementem przyszłorocznych działań drogowców w województwie warmińsko-mazurskim będzie budowa obwodnic. W rządowym programie budowy stu obwodnic znalazło się pięć w naszym regionie. Ponadto na liście rezerwowej jest obwodnica Dobrego Miasta.
Od sierpnia 2022 r. kierowcy korzystają już z obwodnicy Smolajn. Na etapie realizacji jest obwodnica Gąsek, a w 2025 r. ogłoszony zostanie przetarg na budowę obwodnicy Pisza. Dla obwodnicy Szczytna toczy się postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowej (DŚU).
Jeśli chodzi o obwodnicę Olsztyna zakończono już prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym i obecnie toczy się procedura odbiorowa.
- W przyszłym roku wybierzemy najbardziej korzystny wariant inwestycji i złożymy wniosek o wydanie DŚU. Przygotowujemy również Studium przebiegu obwodnicy Dobrego Miasta. W przyszłym roku wybierzemy optymalny wariant przebiegu tej inwestycji
- zapowiada GDDKiA.
Komentarze (19)
Dodaj swój komentarz