O rozbudowie zajezdni autobusowej przy al. Sikorskiego 27 (osiedle Nagórki) pisaliśmy wiosną ubiegłego roku [Jest zgoda na rozbudowę zajezdni autobusowej, ale nie ma pieniędzy]. Wówczas problemem miało być finansowanie. Prezydent Olsztyna ma jednak pomysł, jak rozwiązać tę sprawę.
- W tej chwili przygotowujemy projekt, który będzie finansowany z nowej perspektywy unijnej na lata 2021-2027. Projekt będzie polegać m.in. na rozbudowie zajezdni autobusowej naprzeciwko Auchan, zakupie 20 autobusów elektrycznych i budowie nowych krańcówek. Dodatkowo na tych krańcówkach, w sześciu do dziesięciu miejscach w Olsztynie, będą zamontowane ładowarki, z których będą korzystać autobusy elektryczne – zdradził włodarz Olsztyna.
Grzymowicz priorytetowo traktuje sprawy ekologii, a szansą na jej poprawę w Olsztynie ma być właśnie nowoczesny, ekologiczny transport publiczny. - Chcemy, ażeby nasze miasto było coraz czystsze, a mamy 160 tysięcy zarejestrowanych samochodów. To jest ogrom w mieście, w którym jest 170 tysięcy mieszkańców. Jakby te wszystkie samochody wyjechały na ulice, to zabraknie asfaltu pod kołami – stwierdził.
W rozmowie z naszym portalem prezydent Olsztyna zdradził też plany dotyczące zakupu kolejnych tramwajów. Chodzi o zabezpieczenie miejskiej komunikacji na wypadek sytuacji losowych. - Chcemy zakupić dodatkowe tramwaje. Dzisiaj sprawność naszych tramwajów pozwala nam na zabezpieczenie rozkładu jazdy, ale patrząc w przyszłość uważamy, że 3-4 tramwaje powinniśmy kupić dodatkowo. W razie sytuacji nieprzewidywalnych, a takowe mogą zaistnieć, chcemy mieć dodatkowy transport, który pozwoli nam utrzymać odpowiednią częstotliwość kursów.
Grzymowicz podkreślił, że w godzinach szczytu olsztyńskie tramwaje kursują z częstotliwością co 7,5 minuty, a poza godzinami szczytu co 15 minut. Wyjątkiem jest linia nr 3 wiodąca do Kortowa, która kursuje co pół godziny.
Przypomnijmy, że w ostatnich dniach 2023 roku nastąpiło otwarcie nowych linii tramwajowych (4 i 5), które kursują między Pieczewem a Wysoką Bramą i Dworcem Głównym. Projekt tramwajowy kosztował ponad 607,5 mln zł. Na inwestycję złożyły się: budowa linii tramwajowej, budowa zajezdni tramwajowej, zakup taboru, nasadzenia drzew oraz roboty podziemne.
Komentarze (27)
Dodaj swój komentarz