Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2024-01-30 08:30

Krzysztof Brągiel

Rozbudowa zajezdni, ekologiczny tabor i ładowarki na krańcówkach. Grzymowicz planuje komunikację na lata

Rozbudowa zajezdni, ekologiczny tabor i ładowarki na krańcówkach. Grzymowicz planuje komunikację na lata
Prezydent Olsztyna chce dalszej rozbudowy ekologicznego transportu publicznego w mieście
Fot. Archiwum Olsztyn.com.pl

Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, był gościem naszego studia. Podczas rozmowy z Łukaszem Czarneckim-Pacyńskim zdradził swoje plany na rozbudowę transportu publicznego w Olsztynie. Chodzi m.in. o powiększenie zajezdni autobusowej przy al. Sikorskiego ale też inwestycję w nowy, ekologiczny tabor.

reklama

O rozbudowie zajezdni autobusowej przy al. Sikorskiego 27 (osiedle Nagórki) pisaliśmy wiosną ubiegłego roku [Jest zgoda na rozbudowę zajezdni autobusowej, ale nie ma pieniędzy]. Wówczas problemem miało być finansowanie. Prezydent Olsztyna ma jednak pomysł, jak rozwiązać tę sprawę.

- W tej chwili przygotowujemy projekt, który będzie finansowany z nowej perspektywy unijnej na lata 2021-2027. Projekt będzie polegać m.in. na rozbudowie zajezdni autobusowej naprzeciwko Auchan, zakupie 20 autobusów elektrycznych i budowie nowych krańcówek. Dodatkowo na tych krańcówkach, w sześciu do dziesięciu miejscach w Olsztynie, będą zamontowane ładowarki, z których będą korzystać autobusy elektryczne – zdradził włodarz Olsztyna.

Grzymowicz priorytetowo traktuje sprawy ekologii, a szansą na jej poprawę w Olsztynie ma być właśnie nowoczesny, ekologiczny transport publiczny. - Chcemy, ażeby nasze miasto było coraz czystsze, a mamy 160 tysięcy zarejestrowanych samochodów. To jest ogrom w mieście, w którym jest 170 tysięcy mieszkańców. Jakby te wszystkie samochody wyjechały na ulice, to zabraknie asfaltu pod kołami – stwierdził.

W rozmowie z naszym portalem prezydent Olsztyna zdradził też plany dotyczące zakupu kolejnych tramwajów. Chodzi o zabezpieczenie miejskiej komunikacji na wypadek sytuacji losowych. - Chcemy zakupić dodatkowe tramwaje. Dzisiaj sprawność naszych tramwajów pozwala nam na zabezpieczenie rozkładu jazdy, ale patrząc w przyszłość uważamy, że 3-4 tramwaje powinniśmy kupić dodatkowo. W razie sytuacji nieprzewidywalnych, a takowe mogą zaistnieć, chcemy mieć dodatkowy transport, który pozwoli nam utrzymać odpowiednią częstotliwość kursów.

Grzymowicz podkreślił, że w godzinach szczytu olsztyńskie tramwaje kursują z częstotliwością co 7,5 minuty, a poza godzinami szczytu co 15 minut. Wyjątkiem jest linia nr 3 wiodąca do Kortowa, która kursuje co pół godziny.

Przypomnijmy, że w ostatnich dniach 2023 roku nastąpiło otwarcie nowych linii tramwajowych (4 i 5), które kursują między Pieczewem a Wysoką Bramą i Dworcem Głównym. Projekt tramwajowy kosztował ponad 607,5 mln zł. Na inwestycję złożyły się: budowa linii tramwajowej, budowa zajezdni tramwajowej, zakup taboru, nasadzenia drzew oraz roboty podziemne.

Komentarze (27)

Dodaj swój komentarz

  • nmb 2024-02-02 08:25:24 178.235.*.*
    Miasto jest dla mieszkańców a nie blaszanych pudełek na kółkach, należy jeszcze bardziej zwężać ulice. Nietrafiona jest planowana rozbudowa zajezdni na Sikorskiego , przecież w okolicy buduje się osiedle mieszkaniowe. Zajezdnie powinna mieć inną lokalizację z dala od osiedli mieszkaniowych
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Tomasz 2024-02-02 07:45:35 145.237.*.*
    Lepiej człowieku napraw zdemolowane Olsztyńskie ulice. Kilka głównych jest wyremontowanych a reszta to ser szwajcarski.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 0
  • Lucyfer 2024-02-01 18:04:35 185.138.*.*
    ot idiota wymyślił..... Nie planuj komunikacji bo wszystko spier....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 1
  • heniek 2024-02-01 07:19:25 5.172.*.*
    Grzymowicz planuje komunikację na lata? Śmiechu warte. Jak na razie to nie jest w stanie zakończyć budowy ulic wzdłuż linii tramwajowej, a już dalej miasto chce rozkopywać.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 2
  • Lucek 2024-01-31 12:54:55 2a00:f41:8d2:*
    W tą zimę w kilku miastach autobusy elektryczne odmówiły posłuszeństwa. Więc po co pchać się w to? Myślę że wodorowe to jest przyszłość i trojlebusy zamiast tramwajów. A ten Pan niech lepiej nic nie planuje bo spierdoli temat.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 4
  • Ktoś 2024-01-31 11:44:21 46.205.*.*
    Skąd to ciągłe przekonanie, że pojazdy elektryczne są ekologiczne. Już dawno udowodniono, że ślad węglowy takich pojazdów jest większy niż spalinowych (pozyskanie surowców i produkcja), nie mówiąc już o moralności w kwestii pozyskiwania metali ziem rzadkich przez dzieci w Afryce. Dodatkowo tegoroczna zima pokazała już jak się sprawują elektryczne autobusy w wielu miastach w Polsce. Wydawanie kasy w błoto - kolejny nietrafiony pomysł naczelnego buraka.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
  • Robotnik 2024-01-31 01:16:50 46.205.*.*
    A roboty w mieście jak nie bylo tak dalej nie ma. Nowych miejsc pracy ze świecą tu szukać od lat.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 5
  • stasia 2024-01-30 21:54:54 83.28.*.*
    no i super, widzę że jest spora grupa ludzi ktorym się nic nie podoba , tramwaje nie, autobusy nie Grzymowicz nie, nawet Olsztyn -nie. Czy nie przyjemnie patrzeć np jak tramwaj 5 mknie z Jarot do centrum nową trasą a jeszcze jak dojdą elektryki
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 13
  • Ja 2024-01-30 21:42:21 79.191.*.*
    Planuje to zabezpieczyć sobie i kolegom miejsca na przyszłość, rozbudował tramwaje i kupuje nowe bo wie że wtedy nie będzie można zaorać tego szajsu. Teraz nakupi elektrycznych autobusów i nowe stanowiska kierownicze do ich obsługi.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 5
  • MP 2024-01-30 21:11:42 79.191.*.*
    Sabo nie tędy droga że czas wygoniç tę komunę..
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 2
  • T R A M W A J N R 3 2024-01-30 21:07:27 88.156.*.*
    LINIA NR 3 POWINNA BYĆ DLA MIESZKAŃCÓW A NIE DLA STUDENTÓW. PRZY TUWIMA I IWASZKIEWICZA MIESZKA KILKA TYSIĘCY LUDZI. A TRAMWAJ JEŹDZI CO PÓŁ GODZINY I TYLKO W TYGODNIU. W WEEKENDY KIEDY STUDENCI MAJĄ WOLNE TO MIESZKAŃCY MOGA POCHODZIĆ PO SZYNACH. T R A M W A J N R 3 D L A M I E S Z K A N C O W
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 1
  • Tego chcą mieszkańcy 2024-01-30 19:12:32 88.156.*.*
    Pora wprowadzić zakaz jazdy samochodów starszych niż 10 lat po centrum miasta, nie ma naszej zgody na trucie mieszkańców, nie stać? To jeździsz komunikacją! To jest nieuniknione.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 23
  • Zi0m 2024-01-30 15:12:23 95.160.*.*
    J..ć elektromobilność. Popatrzcie jakie problemy mają miasta z tym szajsem. Kończy się na redukcji liczby kursów i montowaniu ogrzewania na olej opałowy. Za te same pieniądze będziemy mieć 1/4 tych kursów co teraz. Nie stać nas na takie fanaberie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 18 4
  • miki 2024-01-30 12:36:50 46.205.*.*
    Chyba planuje do kwietnia - potem żegnaj Gienia świat się zmienia
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 8
  • Ewa567 2024-01-30 11:52:27 176.221.*.*
    A kiedy następny krok, czyli Strefa Czystego Transportu, jak w Warszawie?! I zakaz wjazdu części samochodów do tej strefy? PO wyborach, żeby nie drażnić wyborców? 🤔
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 8
  • Persona non grata 2024-01-30 09:57:25 41.33.*.*
    Panie Piotrze, niech Pan nam już nic nie planuje. Pan ma jakąś obsesję na punkcie tych tramwajów a zapomina Pan o całej reszcie i innych potrzebach mieszkańców.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 30 9
  • Gość 2024-01-30 08:56:17 2a00:f41:889:*
    Już niedługo czasu mu zostało musi się spieszyć
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 22 8
  • raad 2024-01-30 08:43:16 176.221.*.*
    to już nie trzeba oznaczać artykułów sponsorowanych?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 23 8

www.autoczescionline24.pl