Wczoraj (13 marca) odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), na którym został wskazany preferowany do realizacji wariant drogi ekspresowej S5 z okolic Ostródy do Grudziądza (Wirwajdy - Nowe Marzy).
Do realizacji, jako najkorzystniejszy, wskazano wariant W1A z węzłami Sarnowo (A1), Radzyń Chełmiński, Świecie nad Osą po stronie województwa kujawsko-pomorskiego oraz W4 z węzłami Mierzyn, Biskupiec, Iława Południe i Franciszkowo po stronie województwa warmińsko-mazurskiego.
Na Warmii i Mazurach S5 przebiegać ma w wariancie W4
Kolejnym krokiem będzie planowane na maj br. posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. Wtedy sporządzony zostanie protokół, w którym pojawi się rekomendowany przebieg trasy. Otworzy to możliwość do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
Budowa drogi ekspresowej S5 z Ostródy do Grudziądza jest częścią Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Odcinek o łącznej długości ok. 90 km połączy południową obwodnicę Ostródy, której zachodni odcinek kończy się w Wirwajdach, z gotową już drogą ekspresową S5 (za pośrednictwem A1) w kierunku Bydgoszczy, Poznania i Wrocławia.
- Drogą ekspresową S5 między Ostródą a Grudziądzem planowo pojedziemy do 2033 r.
- przekazała mediom Katarzyna Kozłowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypomnijmy, że w tym tygodniu drogowcy podjęli też inną kluczową inwestycję dla naszego regionu. Chodzi o posiedzenie ZOPI ws. obwodnicy Olsztyna, podczas którego rekomendowano do dalszych prac tzw. wariant żółty w korytarzu zachodnim [CZYTAJ RÓWNIEŻ: Zapadła decyzja ws. obwodnicy Olsztyna. Wygrywa żółty wariant].
Czytaj również:
Rozbudują obwodnicę Ostródy. Nowa droga połączy A1 z drogą S7
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz