Dziś jest: 21.11.2024
Imieniny: Janusza
Data dodania: 2021-11-02 09:40

Monika Smolik

Są chętni na realizację prac przygotowawczych dla rozbudowy DK 53 na trasie Olsztyn-Szczytno

Są chętni na realizację prac przygotowawczych dla rozbudowy DK 53 na trasie Olsztyn-Szczytno
Droga krajowa nr 53 na trasie Olsztyn-Szczytno zostanie rozbudowana
Fot. GDDKiA w Olsztynie

Przedstawiciele GDDKiA w Olsztynie poinformowali o tym, że cztery podmioty są chętne na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) z materiałami do decyzji środowiskowej dla rozbudowy DK 53 na trasie Olsztyn-Szczytno.

reklama

Cztery podmioty są chętne na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) z materiałami do decyzji środowiskowej dla rozbudowy DK 53. Odcinek Olsztyn-Szczytno ma niemal 34 km. Najniższą cenę w wysokości 4 231 200,00 zł zaproponowała firma Transprojekt Gdański, a najwyższą – 5 450 745,00 zł, firma Multiconsult. Budżet GDDKiA na wykonanie studium wynosi 5,5 mln zł.

Prace przygotowawcze mają trwać od 2022 r. do 2026 r. Komisja przetargowa będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena – 60 proc., doświadczenie zespołu projektowego – 40 proc. Budowa drogi w systemie tradycyjnym zostanie zrealizowana w latach 2026-2027.

Celem Studium będzie wskazanie optymalnych rozwiązań technicznych i zasadności ekonomicznej rozbudowy drogi w istniejącym śladzie lub budowy nowego przebiegu DK53. Nowy przebieg drogi dotyczyć będzie odcinków, gdzie byłoby to rozwiązanie korzystniejsze ekonomicznie i technicznie lub byłaby to jedyna możliwość dostosowania odcinka do klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).

GDDKiA w Olsztynie informuje, że inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 ton na oś. Pierwszy cel ma być zrealizowany poprzez skanalizowanie ruchu drogowego oraz budowę dodatkowych pasów ruchu na skrzyżowaniach. W miarę możliwości terenowych zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie, które zbiorą ruch ze zjazdów do nieruchomości i umożliwią zamknięcie części zjazdów na jezdnię DK53.

Poprawić się ma też bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów poprzez rozdzielenie ruchu samochodowego od ruchu pieszego i rowerowego oraz poprzez budowę i przebudowę zatok autobusowych.

Galeria

Komentarze (12)

Dodaj swój komentarz

  • nikt ważny 2021-11-02 14:10:17 83.20.*.*
    " Odcinek Olsztyn-Szczytno ma niemal 34 km." Ile? 34 km? No way. :)) Zawsze wychodziło około 50 km w jedną stronę, oczywiście jadąc autem na trasie Szczytno - Olsztyn. Lotnią pewnie wyszłoby mniej. :))
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • na szczęście nieolsztyniak 2021-11-02 13:38:22 83.7.*.*
    Po chuk budujecie lotniska na zadooopiach...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • @thr 2021-11-02 13:08:59 5.173.*.*
    Mnóstwo Szczytnian i Pasymia to dojeżdża teraz do Olsztyna ale pociągiem bo nie chcą się męczyć po gó...ej drodze. Po jej "ulepszeniu" będą dojeżdżać samochodami potęgując korki w Olsztynie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
  • thr 2021-11-02 13:03:36 31.60.*.*
    I to są dobrze spożytkowane pieniądze. Teraz wszystkie miejscowości na tym odcinku skorzystają. Olsztyn również, mnóstwo szczytnian i pasymian dojeżdza do Olsztynia na codzień do pracy tą drogą więc ważne by było bezpieczniej i szybciej.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 2
  • Klarina 2021-11-02 12:44:16 213.184.*.*
    A dalsza część DK53? Na terenie województwa mazowieckiego droga jest w fatalnym stanie. Przecież jest to droga krajowa, a nie wojewódzka, Ciekawe czy GDKKiA ma jakieś plany w tym zakresie?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Wielki Lord NO 2021-11-02 11:42:25 37.248.*.*
    No ładnie publiczne pieniądze wydawać żeby zrobić dróżkę NSZetom.... Dramat
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 12

www.autoczescionline24.pl