Cztery podmioty są chętne na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) z materiałami do decyzji środowiskowej dla rozbudowy DK 53. Odcinek Olsztyn-Szczytno ma niemal 34 km. Najniższą cenę w wysokości 4 231 200,00 zł zaproponowała firma Transprojekt Gdański, a najwyższą – 5 450 745,00 zł, firma Multiconsult. Budżet GDDKiA na wykonanie studium wynosi 5,5 mln zł.
Prace przygotowawcze mają trwać od 2022 r. do 2026 r. Komisja przetargowa będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena – 60 proc., doświadczenie zespołu projektowego – 40 proc. Budowa drogi w systemie tradycyjnym zostanie zrealizowana w latach 2026-2027.
Celem Studium będzie wskazanie optymalnych rozwiązań technicznych i zasadności ekonomicznej rozbudowy drogi w istniejącym śladzie lub budowy nowego przebiegu DK53. Nowy przebieg drogi dotyczyć będzie odcinków, gdzie byłoby to rozwiązanie korzystniejsze ekonomicznie i technicznie lub byłaby to jedyna możliwość dostosowania odcinka do klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).
GDDKiA w Olsztynie informuje, że inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 ton na oś. Pierwszy cel ma być zrealizowany poprzez skanalizowanie ruchu drogowego oraz budowę dodatkowych pasów ruchu na skrzyżowaniach. W miarę możliwości terenowych zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie, które zbiorą ruch ze zjazdów do nieruchomości i umożliwią zamknięcie części zjazdów na jezdnię DK53.
Poprawić się ma też bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów poprzez rozdzielenie ruchu samochodowego od ruchu pieszego i rowerowego oraz poprzez budowę i przebudowę zatok autobusowych.
Komentarze (12)
Dodaj swój komentarz