Interaktywne kioski z informacjami dla turystów mogłyby stanąć w miejscach najczęściej uczęszczanych przez turystów, w tym na obydwu olsztyńskich dworcach, w okolicach głównych parkingów dla autokarów i samochodów, a także przed Urzędem Miasta oraz na Starym Mieście. Sieć urządzeń pozwoli tym samym na uzyskanie garści informacji już kilka chwil po przyjeździe do miasta. Urządzenia, które z powodzeniem działają w innych miastach Polski, udostępniają informacje w kilkunastu językach i w przeciwieństwie do tradycyjnych placówek informacyjnych dostępne są dla przyjezdnych przez całą dobę.
- Za pomocą infomatów podróżni mogliby otrzymać podstawowe informacje na temat atrakcji miasta, wydarzeń kulturalnych, komunikacji miejskiej czy bazy noclegowej. Mieliby również możliwość skorzystania z mapy miasta i wielu innych funkcji, których liczba jest w zasadzie nieograniczona. Wszystko to w prostej interaktywnej formie znanej z popularnych smartfonów – tłumaczy Paweł Klonowski, prezes Stowarzyszenia.
Urzędnicy planują tymczasem utworzenie Miejskiej Informacji Turystycznej w budynku olsztyńskiego ratusza. Będzie to już druga tego typu instytucja znajdująca się w centrum miasta. Pierwszą od lat w sąsiedztwie Wysokiej Bramy prowadzi Regionalna Organizacja Turystyczna.
Koncepcja „Wizji Lokalnej” została w kwietniu ubiegłego roku przesłana Prezydentowi Miasta, w listopadzie natomiast Markowi Ciesielskiemu - dyrektorowi ds. promocji. W styczniu bieżącego roku o pomyśle szeroko informowały lokalne media. Stowarzyszenie do dnia dzisiejszego nie otrzymało jednak odpowiedzi w tej sprawie.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz