Siedem firm ubiega się o realizację projektu. Najniższą ofertę – 619,5 mln zł – zaproponowała firma Polbud-Pomorze Sp. z o.o., a najwyższą - 869,6 mln zł - przedstawiła firma Polaqua Sp. z o.o. Teraz oferty będą weryfikowane.
- Do oceny ofert przyjęliśmy m.in. kryterium czasu realizacji kontraktu, które wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy od daty zawarcia umowy. Minimalny termin realizacji inwestycji wynosi 36 miesięcy – wyjaśnia Karol Głębocki, specjalista ds. komunikacji GDDKiA w Olsztynie.
Do czasu wykonania prac nie wlicza się okresu zimowego, który zaczyna się 15 grudnia, a kończy 15 marca. Inne kryteria, które mają znaczenie to cena, przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze.
Przypomnijmy, poprzedni przetarg został unieważniony, bo cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę, którą GDDKiA planowało przeznaczyć na tę inwestycję. Najniższa zaproponowana kwota wynosiła 708 648 065,00 zł, a instytucja na ten cel miała 604 970 252,08 zł.
Nowy odcinek drogi S16 będzie miał długość 16 km, a w ciągu S16 około 13 km. Będzie przebiegać przez miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Budowa nowej drogi ma skrócić czas przejazdu z Olsztyna do Ełku, zwiększy się też bezpieczeństwo. Dzięki tej inwestycji ruch tranzytowy, który był uciążliwy dla mieszkańców, zostanie wyprowadzony z Mrągowa. Budowa drogi przewidziana jest na lata 2020-2023.
Fot. GDDKiA Olsztyn
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz