Do tej pory na podstawie porozumienia, Miejski Konserwator Zabytków w ratuszu prowadził zadania zlecone z zakresu właściwości Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Urząd Miasta z własnej inicjatywy przyjął na siebie administracyjne, organizacyjne, finansowe i merytoryczne obowiązki sprawowania ochrony nad zabytkami naszego miasta. Na ich wykonywanie Gmina Olsztyn otrzymywała środki finansowe w wysokości 1 000 zł. Dopiero w roku 2013 zwiększono te środki o kwotę 10 000 zł.
Teraz miasto wycofuje się z tego porozumienia. Wszelkie nowe wnioski w sprawach dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami kierowane będą od teraz do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków.
Zgodnie z warunkami porozumienia, sprawy wszczęte przed 10 stycznia prowadzić będzie Miejski Konserwator Zabytków do czasu rozwiązania porozumienia z dniem 31.03.2014 r. Natomiast wnioski, które wpłynęły do Urzędu Miasta w Olsztynie po 10.01.2014 r. są na bieżąco przekazywane do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków i będą załatwione przez Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz