Drogowcy planują wydłużyć czas pracy olsztyńskich sygnalizacji świetlnych. Ma to związek z wprowadzeniem do ruchu tramwajów. To oznacza, że sygnalizacje w niektórych częściach miasta będą funkcjonować nawet w porze wieczorno-nocnej przy niewielkim natężeniu ruchu.
W związku z tymi planami drogowców Forum Rozwoju Olsztyna złożyło do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu wniosek o wprowadzenie w godzinach pozaszczytowych i nocnych algorytmu sterowania typu All-Red. W algorytmie sygnalizacji All-Red domyślnym stanem wszystkich sygnalizatorów na skrzyżowaniu jest sygnał czerwony – jest on wyświetlany przez cały czas, kiedy detektory na wszystkich wlotach i przejściach dla pieszych nie zgłaszają obecności pojazdu bądź pieszego. Kiedy którykolwiek detektor (pętla indukcyjna, kamera lub przycisk) zgłasza obecność pieszego bądź zbliżanie się pojazdu, natychmiast jest uruchamiana odpowiednia faza sygnalizacji, dzięki czemu przejazd/przejście jest możliwe bez jakiejkolwiek zwłoki. W przypadku zapotrzebowania na więcej niż jednym wlocie bądź przejściu sterownik realizuje odpowiednie fazy kolejno, zgodnie ze standardowym algorytmem, pomijając fazy zbędne, a następnie powraca do stanu wyjściowego.
Zdaniem społeczników zastosowanie tego systemu pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa, ograniczenie do minimum czasu oczekiwania kierowców i pieszych w warunkach niewielkiego natężenia ruchu, ułatwienie prowadzenia zielonej fali, ułatwienie realizacji priorytetów dla pojazdów transportu publicznego oraz wprowadzi możliwość premiowania kierowców prowadzących pojazdy z dozwoloną prędkością oraz dyscyplinowania kierowców przekraczających tę prędkość.
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz