Dziś jest: 09.04.2025
Imieniny: Dymitra, Heliodora
Data dodania: 2022-04-18 16:50

Łukasz Czarnecki-Pacyński

Telefoniczna rejestracja w USK w Olsztynie już działa. Potrzebna była interwencja medialna i poselska

Telefoniczna rejestracja w USK w Olsztynie już działa. Potrzebna była interwencja medialna i poselska
Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Olsztynie
Fot. UWM

Do rejestracji w przychodni Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego można się już dodzwonić w normalny sposób i bez problemu zarejestrować na wizytę u lekarza - o czym informują nasi czytelnicy.

reklama

W artykule „Dodzwonić się do przychodni? Zapomnij...” przedstawiliśmy kłopoty z dodzwonieniem się do rejestracji w przychodniach publicznej służby zdrowia w Olsztynie. Było to uciążliwe szczególnie dla osób zamieszkałych poza miastem, które były zmuszone pokonać kilkanaście i więcej kilometrów tylko po to, by zarejestrować się na wizytę do specjalisty. Telefon w przychodni był bowiem bez przerwy zajęty.

Po tej publikacji podjęła interwencję pani poseł Monika Falej, która złożyła interpelację do Ministra Zdrowia.

I oto niedawno, jak informują nasi czytelnicy, stał się prawdziwy cud. Teraz, kiedy dzwoni się do USK, połączenie odbiera automat informujący, które mamy miejsce w kolejce oczekujących na rozmowę z rejestracją.

Musiałem wprawdzie „wisieć na słuchawce” pół godziny, wiedziałem jednak, że w końcu będę przyjęty – spokojnie zatem odczekałem tyle, ile było potrzeba – przyznał w rozmowie z nami pan Roman z Olsztyna.

Wypada więc chyba tylko przekazać Uniwersyteckiemu Szpitalowi Klinicznemu wyrazy uznania oraz zapytać inne olsztyńskie placówki służby zdrowia, czy nie warto by pomyśleć o takim prostym i skutecznym rozwiązaniu problemu kolejek do rejestracji telefonicznej?

Zapewne NFZ mógłby także wspomóc proces unowocześniania kanałów rejestracji pacjentów odpowiednią dotacją. I wciąż nie daje mi spokoju metoda stosowana od dawna w Anglii, o której napisał jeden z czytelników ww. artykułu. Tam pacjent po prostu zagląda do internetowego formularza, wybiera dogodny dla siebie termin, wpisuję się i sprawa załatwiona. Takie to proste, że aż z podziwu nie można wyjść, że wciąż przekracza to możliwości olsztyńskiej służby zdrowia.

Komentarze (16)

Dodaj swój komentarz

  • alien 2022-04-21 08:48:17 213.73.*.*
    Co za bzdura z tą interwencją: "Po tej publikacji podjęła interwencję pani poseł Monika Falej, która złożyła interpelację do Ministra Zdrowia." System został wdrożony z inicjatywy USK a nie jakiejś Pani poseł.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Hal.R. 2022-04-19 18:30:52 83.23.*.*
    Trochę trwało zanim się dodzwoniłam,ale gdy Pani odebrała poszło szybko i sprawnie... Przemiła Pani rejestratorka.Dziekuje.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Mirkar 2022-04-19 09:12:43 83.20.*.*
    Nie wystarczy zainstalować automat telefoniczny jak dojdzie się do nr 1 dobrze żeby ktoś odebrał.. ja dzwonię do poradni alergologicznej ul Jagiellońskej czekam 30 min na po 1 I.dalej bez odpowiedzi
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
    • gość 2022-04-19 12:22:03 80.55.*.*
      rejstratorki już się zużyły, trzeba zmienić na nowsze modele
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 2
    • Pacjent 2022-04-19 14:00:23 31.60.*.*
      Pacjent, który nagminnie przychodzi do przychodni też jest zużytym pacjentem
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
    • Pacjent 2022-04-19 14:00:25 31.60.*.*
      Pacjent, który nagminnie przychodzi do przychodni też jest zużytym pacjentem
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
    • Pacjent 2022-04-19 14:00:26 31.60.*.*
      Pacjent, który nagminnie przychodzi do przychodni też jest zużytym pacjentem
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
    • Julka 2022-04-19 14:08:25 46.205.*.*
      Uważam że jaka kultura pacjenta taki odzew rejestracji bez wymiany ,Panie w rejestracji są przesympatyczne i to po stronie pacjenta widać wiele do poprawki
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 4
  • Pacjentka 2022-04-19 08:56:44 31.60.*.*
    Gdyby Państwo jeszcze dokonali cudu z rejestracją do poradni w Szpitalu Chorób Płuc to już wogole ludziom żyło by się lepiej
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 1
    • WIelki LORD NO. Lekarz Serc 2022-04-19 12:16:26 91.220.*.*
      W ogóle piszemy a nie wogole "pacjentko" z powiatu. Dlatego nie będziemy obsługiwać NOLi, chorujta w domu i leczta sie same.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Wielki LORD NO. 2022-04-18 18:38:34 37.19.*.*
    Ten szpital jest pełen NOLi...rowniez na rejestracji stąd takie traktowanie ludzi...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 22
    • Lord no 2022-04-18 19:06:39 87.99.*.*
      to kałojad pospolity
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 3
    • Marta 2022-04-19 14:13:18 46.205.*.*
      Wielki Lordzie chyba nie znasz znaczenia tego słowa no chyba że jesteś z pod olsztyńskiej miejscowości
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
    • Wielki LORD BRALCZYK 2022-04-19 16:26:24 31.0.*.*
      Ale piszemy spod a nie z pod, ok, NOLko?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
  • TW 2022-04-18 17:35:55 88.156.*.*
    Posłanka Falej i cuda sie zdarzają😀
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 2
  • 89o5u8oyho 2022-04-18 17:07:17 159.205.*.*
    Do poradni laryngologicznej nadal nie można dodzwonić się z telefonu komórkowego ...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0

www.autoczescionline24.pl