Dziś jest: 21.11.2024
Imieniny: Janusza
Data dodania: 2023-05-16 08:30
Ostatnia aktualizacja 2023-05-17 15:36

Redakcja

Testujemy samochód Kia Niro HEV 2023 [ZDJĘCIA, WIDEO]

Testujemy samochód Kia Niro HEV 2023 [ZDJĘCIA, WIDEO]
Kia Niro HEV 2023
Fot. Michał Stopierzyński / Olsztyn.com.pl

W czasie długiego weekendu majowego, dealer samochodowy Kia Plichta udostępnił naszej redakcji do przetestowania nowy model hybrydowego samochodu Kia Niro HEV 2023.

reklama

Podczas testów mieliśmy okazję poznać osiągi i funkcjonalność nowego modelu, a także ocenić jego komfort jazdy i wyposażenie.

Wygląd

Kia Niro to kompaktowy crossover, który charakteryzuje się nowoczesnym i atrakcyjnym wyglądem. W porównaniu do poprzedniej generacji, zyskał on bardziej dynamiczne i zarysowane linie, które nadają mu sportowego charakteru.

Przód samochodu zdobi przedzielony na górze „grill”, który dodatkowo jest zaakcentowany szarymi listwami. Uwagę zwracają również reflektory LED, które sprawiają, że Kia Niro HEV wygląda nowocześnie i elegancko.

W bocznych partiach nadwozia znajdują się ostro zarysowane linie, które kończą się na ciekawych światłach tylnych w kształcie bumerangu. Nad tylną szybą wystaje interesująco zakrzywiony spoiler, który ma dodatkowe światła stopu, dzięki czemu dobrze je widać nawet w pełnym słońcu. Tym samym Kia Niro HEV 2023 wygląda proporcjonalnie i harmonijnie, a jednocześnie prezentuje się bardzo dynamicznie.

Wnętrze auta wygląda równie dobrze. Samochód testowy był w najwyższej wersji wyposażenia, czyli Business line, dzięki czemu deska rozdzielcza prezentuje się niezwykle nowocześnie. Zamiast klasycznych zegarów - 10,25 calowy ekran, który łączy się z drugim, również 10-cio calowym ekranem.

Kolorystyka tych elementów może być dostosowana pod użytkownika i wszystko jest dobrze widoczne pod każdym kątem, jednakże przy dłuższej podróży można całkowicie zapomnieć o istnieniu wyświetlacza z zegarami, gdyż zupełnie wystarczają informacje wyświetlane na szybie za pomocą HUD i nie trzeba schylać głowy.

Kierownica obszyta skórzanym materiałem jest bardzo wygodna, a przyciski na niej są niezwykle intuicyjne. Panel sterowania klimatyzacji, wloty powietrza, podświetlenie i użyte materiały na przednim panelu są na wysokim poziomie.

Wnętrze samochodu, mimo dość małych gabarytów, jest niezwykle obszerne. Dobrze wyprofilowane fotele z dużym zakresem regulacji sprawiają, że jazda jest naprawdę komfortowa. Kształt przednich siedzeń jest ciekawy, a ich tył jest cały plastikowy i pozostawia bardzo dużo miejsca pasażerom z tyłu na nogi.

Na tylnej kanapie przy dwóch osobach można wyciągnąć komfortowy podłokietnik. Bagażnik - mimo nie za dużego rozmiaru pojazdu - jest naprawdę pojemny i ustawny, a po złożeniu tylnej kanapy można w nim przewieźć nawet większe rzeczy.

Wrażenia z jazdy

Największe wrażenie zrobiła na nas skrzynia biegów. Dwusprzęgłowy, sześciobiegowy automat w tym modelu działa bardzo dobrze. W korkach, związanych z budową nowej nitki tramwajowej, samochód płynnie przełączał biegi i nie były zauważalne żadne zaniki mocy. Na drodze ekspresowej również byliśmy naprawdę pozytywnie zaskoczeni. Auto płynnie reagowało na każdą zmianę położenia pedału gazu, a 141 koni mechanicznych napędu hybrydowego dawało wystarczającą moc aby bezpiecznie wyprzedzać oraz dynamicznie ruszać ze świateł. Moc tego auta - jak na tak małe gabaryty - według naszej redakcji jest bardzo dobra i pozwala na komfortową jazdę zarówno w mieście, jak i poza nim. Do tego w trakcie testów spalanie paliwa wynosiło zaledwie 4,7l/100km - jedynie na krótkim odcinku, w którym testowaliśmy tryb sportowy lekko przekroczyło 5l/100km.

Samochód dzięki swoim niewielkim rozmiarom bardzo dobrze radził sobie na każdej nawierzchni. Zawieszenie dobrze wybierało nierówności, a poziom hałasu w środku był znikomy. Duży promień skrętu, kamera i czujniki parkowania bardzo pomagały przy parkowaniu w wąskich alejkach.

Jeśli chodzi o wspomaganie jazdy, to testowany samochód był wyposażony we wszystkie możliwe udogodnienia. Aktywny tempomat bardzo dobrze dostosowywał prędkość do samochodów poprzedzających, a lane assist utrzymywał auto na wytyczonym pasie.

Systemy te działały na tyle dobrze, że przy jeździe na drodze ekspresowej zdarzyło nam się otrzymać komunikat o tym, żeby trzymać ręce na kierownicy. Jedynie na wąskiej drodze do komfortowej jazdy musieliśmy... wyłączyć lane assist, gdyż samochód zbyt mocno sugerował trzymanie się pasa ruchu.

Podsumowując, Kia Niro HEV 2023 okazała się bardzo udanym modelem podczas testów redakcyjnych. Samochód wyróżnia się nowoczesnym designem, estetycznymi proporcjami oraz dynamicznym charakterem. Wnętrze oferuje dużo przestrzeni, wygodne siedzenia i zaawansowane technologicznie rozwiązania. Auto świetnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach. Dzięki przestronnemu wnętrzu, ergonomicznemu układowi siedzeń oraz pojemnemu bagażnikowi, zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla całej rodziny i ich bagażu.

Zdecydowanie polecamy wersję Business Line, która oferuje wiele dodatkowych udogodnień w stosunkowo niewielkim wzroście ceny w porównaniu do podstawowej wersji. To idealne rozwiązanie dla rodzin poszukujących przestronnego i komfortowego samochodu z zaawansowanymi funkcjami technologicznymi.

Artykuł sponsorowany

Tagi: motoryzacja

Komentarze (9)

Dodaj swój komentarz

  • Pioter 2023-05-17 07:01:00 145.237.*.*
    W grajdołku warmińsko-mazurskim powinniście reklamować minimum 20letnie bolidy z Niemiec, koniecznie w TDI.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 2
  • Noi 2023-05-15 21:01:35 37.7.*.*
    Kogo na tej wiosce stać na taki samochód .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1
  • keks 2023-05-15 20:07:06 5.173.*.*
    Przypomnijcie sobie jakie samochody KIA robiła 10-15 lat temu. Wtedy to były takie sobie przeciętne samochodziki. Konsekwencja i postęp tej marki z generacji na generację jest niesamowity. Dzisiaj te samochody stoją na tej samej półce co uznana konkurencja europejska, czy japońska. A nawet porównując 1:1 poszczególne modele, to może się okazać, że KIA robi nawet lepsze auta niż inni. Zanim coś zaczniecie hejtować, to pomyślcie co my produkujemy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 1
  • mursy 2023-05-15 09:10:09 185.103.*.*
    To kia - ładnie wygląda , ale każdy mechanik powie że to domek z kart. Cienizna wszędzie, oszczędność materiałów - średnice wahaczy, półosi, itd itd.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 9
  • Zed 2023-05-15 08:24:30 5.173.*.*
    Dno i kupa mułu
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 10
  • StadionDlaStomilu 2023-05-15 07:53:23 2a00:f41:8da:*
    Samochód normalnie extraklasa :-)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 4

www.autoczescionline24.pl