Na pierwszy rzut oka auto w kolorze blue flame prezentuje się niezwykle zgrabnie, nie przypomina typowego kombi. Zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych pojazdów tego rodzaju. Opływowa linia sprawia wrażenie lekkości, przez co KIA nabiera miejskiego charakteru. Specyficzny dla KII układ przednich świateł nadaje jej sportowy, wręcz wyścigowy styl.
Wnętrze wygląda klasycznie - czarne fotele, materiałowa tapicerka z wstawkami wykonanymi z ekologicznej skóry. Deska rozdzielcza wyróżnia się połyskującymi elementami w kolorze czarnym, z matowymi skórzanymi wstawkami.
Kierownica jest dość mała, co sprawia, że doskonale leży w dłoniach. Jest obszyta ekologiczną skórą, co nie tylko nadaje jej elegancki wygląd, ale także zapewnia wyjątkowy komfort podczas prowadzenia pojazdu. Dzięki niej, kierownica jest miękka i przyjemna w dotyku, co dodatkowo zwiększa wygodę i satysfakcję z jazdy.
Pośrodku, między kierowcą a pasażerem, znajduje się 10.25 calowy, dotykowy ekran. Niżej umieszczony został panel sterujący z przyciskami umożliwiającymi m.in. włączanie/wyłączanie klimatyzacji czy nawiewów. Za skrzynią biegów jest miejsce na dwa kubki, podobnie jak między pasażerami z tyłu (można wyciągnąć podłokietnik z miejscem na napoje). W drzwiach również jest wytłoczona wnęka na butelkę czy bidon.
Z przodu Kia Ceed Kombi oferuje obfite miejsce zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera. Przestronna kabina zapewnia komfortową przestrzeń do podróżowania, gdzie pasażerowie mogą cieszyć się swobodą ruchów.
Niestety, miejsce na tylnej kanapie jest ograniczone, szczególnie dla pięciu osób. Jednak przy podróżowaniu w cztery osoby, pozostaje wystarczająco miejsca, aby zapewnić komfortowe doświadczenie podróżowania. Pomimo mniejszej ilości miejsca, wszystkim pasażerom z tyłu będzie wygodnie, a podłokietnik z miejscami na kubki może dodatkowo zwiększyć ich komfort, umożliwiając wygodne ułożenie rąk i odpoczynek w czasie jazdy.
Bagażnik w typie combi wydaje się pomieścić spory bagaż, jednak w trakcie testów okazało się, że przewóz 43-calowego telewizora, bez złożenia siedzeń, jest niemożliwy. Plusem bagażnika jest to, że w środku zamontowano ogranicznik - można więc włożyć mniejsze gabarytowo rzeczy bez obaw, iż podczas jazdy będą przemieszczać się po całym bagażniku.
Co do jazdy, samochód sprawował się bardzo podobnie do poprzednio testowanego XCeed, zarówno siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów, jak i sam półtoralitrowy, 160-konny silnik sprawują się znakomicie. Moc jest idealnie dobrana do gabarytu pojazdu. W normalnym trybie jazdy daje wystarczającą moc aby przy małym spalaniu sprawnie się przemieszczać, a w trybie sport, samochód zyskuje dodatkową dynamikę i sportowy charakter.
W porównaniu do XCeed dało się zauważyć różnicę w długości pojazdu, ale tylko przy parkowaniu, rozstaw osi oraz promień skrętu są takie same. Jedyna zauważalna różnica w trakcie jazdy to prześwit. Na większych wybojach, czy “śpiących policjantach” trzeba było znacznie zwolnić, ale mimo to zawieszenie bardzo dobrze wybierało wyboje i przy trochę mniejszych felgach na mniejszych nierównościach samochód był wyraźnie cichszy i mniej były wyczuwalne wibracje.
Kia Ceed w wersji kombi z pakietem business line to samochód, który wyróżnia się zgrabnym designem, przestronnym wnętrzem i odpowiednią mocą. Oferuje wygodę i komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerom, a tryb sport dodaje dodatkowej dynamiki. Podczas jazdy, różnice między Kia Ceed a XCeed są minimalne, a zawieszenie radzi sobie z nierównościami drogowymi. Jest to solidna propozycja dla tych, którzy poszukują kombi o sportowym charakterze i praktycznym wykorzystaniu przestrzeni.
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz