Przywrócenie linii tramwajowej w Olsztynie i związana z tym przebudowa infrastruktury miejskiej jest w 85% finansowana z pieniędzy unijnych (w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej). Wartość całej inwestycji wynosi 440 mln zł.
Po ukończeniu pierwszego etapu prac, jakim jest budowa infrastruktury drogowej, rozpocznie się montowanie sieci tramwajowej. Główna, dwutorowa linia połączy osiedle Jaroty z dworcem PKP. Trasa ta będzie przebiegała wzdłuż ulic: Witosa, Sikorskiego, nową ul. Obiegową, Żołnierską, Kościuszki do pl. Konstytucji 3 Maja.
Od podstawowej linii odchodzić będą dwa jednotorowe rozgałęzienia. Pierwsze od ulicy Sikorskiego, wzdłuż Tuwima dojedzie do Kortowa. A drugie od ulicy Kościuszki, dalej aleją Piłsudskiego do Wysokiej Bramy. Dodatkowo z Dworca PKP/PKS zostanie poprowadzona dwutorowa linia techniczna do zajezdni MPK, przy ul. Kołobrzeskiej, gdzie powstanie również zajezdnia tramwajowa.
Niedaleko hali Urania al. Piłsudskiego i ul. Sikorskiego zostaną połączone nową ulicą Obiegową. Aby zapewnić płynność ruchu i uniknąć kolizji, na ul. Żołnierskiej powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie – podziemny tunel. Radni zdecydowali również o wybudowaniu podziemnego przejścia przy Centrum Handlowym Alfa. Odkąd zostało zlikwidowane przejście dla pieszych, na którym zginął starszy mężczyzna, olsztyniacy domagali się tunelu, którym bezpiecznie mogliby dostać się na drugą stronę ulicy.
Realizacja całego przedsięwzięcia rozpocznie się po wyłonieniu zwycięzcy przetargu. Sprawdzenie ofert i rozpatrywanie ewentualnych wniosków odwołań, które mogą składać startujący, może jeszcze potrwać. Jednak najważniejsze, że jest projekt i pieniądze na jego realizację. Wystarczy czekać na rozpoczęcie robót budowlanych. Cała inwestycja ma być gotowa do końca 2013r.
Wizualizacja planowanej trasy przebiegu linii jest dostępna TUTAJ
Fot. materiały promocyjne UM Olsztyn
Komentarze (19)
Dodaj swój komentarz