Pełnoetatowa posada
Na stronie internetowej Straży Miejskiej w Olsztynie w ostatnich dniach pojawił się komunikat o następującej treści: „prezydent Olsztyna ogłasza nabór na stanowisko komendanta Straży Miejskiej w Olsztynie”. Poniżej wskazanej treści określone zostały szczegóły oferty. Po pierwsze, wymiar czasu pracy to pełny etat.
Czym zajmuje się komendant?
Kolejno, wymienione zostały podstawowe obowiązki zarządzającego jednostką. Należą do nich odpowiednio:
-
kierowanie pracą straży miejskiej, czyli między innymi:
- wydawanie zarządzeń, listów okólnych i poleceń zapewniających prawidłową realizację zadań;
- prowadzenie polityki kadrowej;
- gospodarowanie środkami finansowymi;
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru w zakresie realizacji zadań przez naczelników wydziałów, głównego księgowego oraz samodzielnych stanowisk i inspektora ochrony danych;
- sprawowanie nadzoru nad planowaniem służby i dostosowywaniem jej do występujących potrzeb;
-
przygotowywanie dla potrzeby rady miasta lub prezydenta Olsztyna sprawozdań, analiz i informacji o realizacji zadań;
-
ustalanie zadań zastępcy, naczelników wydziałów oraz sprawowanie kontroli ich wykonania;
-
sprawowanie nadzoru nad opracowywaniem planów finansowych, projektu budżetu oraz wykonania zadań finansowych ze środków pozostających w dyspozycji straży miejskiej;
-
reprezentowanie jednostki w kontaktach zewnętrznych.
Wymagania i kwalifikacje dodatkowe
Jako wymagania niezbędne wymienione zostały: posiadanie obywatelstwa polskiego, wykształcenia wyższego, co najmniej 8-letniego doświadczenia zawodowego (w tym minimum 3 lata w administracji publicznej z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego) i co najmniej 3 lata pracy na stanowisku kierowniczym.
Kandydat musi również posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych, a co za tym idzie nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego, a także umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagany jest też dobry stan zdrowia i znajomość przepisów prawa z zakresu: Ustawy o strażach gminnych, Kodeksu wykroczeń, Kodeksu postępowania w sprawach wykroczenia, Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i zapobieganiu alkoholizmowi, Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych i Ustawy o ochronie zwierząt.
W ofercie uwzględniono też kwalifikacje dodatkowe. Należą do nich studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi lub inne studia menadżerskie i studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego.
Umiejętności
Kandydat ubiegający się o stanowisko komendanta powinien potrafić odpowiednio zadbać o jakość realizowanych zadań, posiadać umiejętność planowania i organizacji pracy, jak również przyjmowania odpowiedzialności, strategicznego myślenia i zarządzania zespołem. Pożądane są też zdolności analityczne.
Do kiedy chętni mają czas na złożenie oferty i w jakiej formie mogą tego dokonać?
- Ofertę w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „nabór na stanowisko Komendanta Straży Miejskiej w Olsztynie” należy składać w Urzędzie Miasta Olsztyna, Pl. Jana Pawła II 1, Wydział Organizacji i Kadr, pok. 130 lub przesłać pocztą (liczy się data stempla pocztowego) na adres: Urząd Miasta Olsztyna Wydział Organizacji i Kadr 10-101 Olsztyn Pl. Jana Pawła II, w terminie do 12 stycznia 2025 r. - czytamy na stronie.
Inne szczegółowe informacje, dotyczące, m.in. wymaganych dokumentów nasi Czytelnicy znajdą tutaj.
Obecnie pełniącym obowiązki komendanta olsztyńskiej jednostki straży miejskiej jest Radosław Bielicki.
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz