Dziś jest: 22.10.2024
Imieniny: Filipa, Halki, Salomei
Data dodania: 2024-09-03 18:30

Krzysztof Brągiel

Tunel pod torami w Olsztynie coraz bliżej. Padły konkretne kwoty [ZDJĘCIA]

Tunel pod torami w Olsztynie coraz bliżej. Padły konkretne kwoty [ZDJĘCIA]
Przeprawa przez tory w rejonie jeziora Trackiego ma lepiej skomunikować przemysłową część Olsztyna
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Przetarg na budowę tunelu pod torami kolejowymi na Tracku w Olsztynie cieszył się dużym zainteresowaniem. Wpłynęło pięć ofert. Większość mieści się w przewidzianym przez ratusz budżecie.

reklama

Miasto szuka wykonawcy tunelu między ulicą Lubelską a ul. Zientary-Malewskiej. Po otworzeniu ofert, które wzięły udział w przetargu, są powody do optymizmu.

Miejsce planowanego tunelu

Zadanie chce zrealizować pięć firm. Najtańszą ofertę przedstawiła spółka Intop Warszawa - 73,3 mln zł (zamówienie podstawowe - 57,8 mln zł). Natomiast najdroższą propozycję przygotował Strabag - 107,6 mln zł (92,6 mln zł).

Linia kolejowa pod którą ma powstać tunel. Obok ul. Zientary-Malewskiej

Przypomnijmy, że jesienią 2023 roku miasto otrzymało na komunikacyjną inwestycję 90 mln zł dofinansowania. Wszystko dzięki pozytywnemu rozstrzygnięciu 7. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych [Nowy tunel w Olsztynie. Gigainwestycja szansą dla przemysłu].

Inwestycja jest jednym z podstawowych etapów uzbrojenia terenów przemysłowych w pobliżu Jeziora Trackiego. Jednocześnie pozwoli dodatkowo skomunikować osiedla szeroko rozumianego Zatorza z pozostałą częścią miasta.

Planowana inwestycja (na czerwono)

Tunel pod torami ma mieć 32 m długości i 14 m szerokości. Będzie przebiegał pod linią kolejową nr 353. Inwestycja zakłada też wybudowanie niemal 1,4 km jezdni wraz z drogą dla pieszych i rowerów. Chodzi o połączenie drogowego od Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi (przy ul. Lubelskiej) do ul. Zientary-Malewskiej. 

Okolica planowanej inwestycji i Jezioro Trackie

Opcjonalnym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które powstanie między ul. Jesienną a Tracką.

Teraz trwa sprawdzanie ofert, a decyzja o wyborze wykonawcy powinna zapaść w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Zadanie ma być zrealizowane do końca sierpnia 2027 roku.

W oddali widać ZGOK, który ma doczekać się połączenia drogowego z ul. Zientary-Malewskiej

Niedawno ratusz dowiedział się o wynikach przetargu dla innej szczególnie ważnej inwestycji, czyli przebudowy stadionu miejskiego. Tam powodów do optymizmu było dużo mniej niż w przypadku tunelu. Zgłosił się tylko jeden oferent, który wycenił prace o kilkadziesiąt milionów drożej, niż zakładano [Przetarg na przebudowę stadionu nie poszedł po myśli ratusza. Potrzebne miliony złotych].

 

Komentarze (21)

Dodaj swój komentarz

  • Kolejarz 2024-09-20 15:33:40 88.156.*.*
    Artykuł najciekawszy ze wszystkich publikowanych na ten temat w olsztyńskiej prasie. Odnośnie projektowanego ronda to mam nadzieję, że jego promień będzie większy niż na skrzyżowaniu Poprzecznej z M. Z. Malewskiej, gdzie rondo będzie zbyt małe, a jego budowa przeciąga się w czasie. Tworzą się tam uciążliwe korki, a część chytrych kierowców jedzie przez Wiśniową żebrząc przy wyjeździe z Morwowej.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Olo 2024-09-05 21:33:47 81.190.*.*
    Huraaaaa
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • BLASZANY BEMBENEK 2024-09-04 22:18:34 31.60.*.*
    olsztyński tunel to takie cuś .. pesymista widzi ciemny tunel że nie będzie .... optymista widzi światło w tunelu że będzie .....realista widzi światła pociągu..... maszynista widzi trzech debili na torach...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 0
  • Zenek 2024-09-04 15:07:50 164.127.*.*
    Wg map od tunelu do Jagiellońskiej, najkrótszą drogą (Zientary-Malewskiej, nowe rondo i Poprzeczną) jest "zaledwie" 3 km 600 mb! I teraz ci mądrale ratuszowi chcą w te wąskie ciasne ulice z ograniczeniami skierować strumień pojazdów. Tylko pogratulować braku wyobraźni!! Po drugie ci ratuszowi "myśliciele" chyba mają kierowców za idiotów, którzy leją coraz droższą benzynę zapewne "za darmo". Dobrze,że nie będę musiał tam jeździć.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 6
  • Rolnik 2024-09-04 11:20:10 81.15.*.*
    To działki budowlane w Nikielkowie o 30% w górę:(
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 0
  • Mój podpis 2024-09-04 08:52:09 213.73.*.*
    kwoty? szkoda, że nie daty
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
  • Lelu 2024-09-04 08:28:20 2a00:23ee:1c58:*
    No to po obiecanym stadionie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 2
  • Mr_P 2024-09-04 08:05:06 213.73.*.*
    Z mapek wygląda że miasto chce sobie po prostu dojazd do ZGOKU zrobić i tyle.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 1
  • Przemo123 2024-09-03 23:34:50 79.191.*.*
    Trochę daleko ten tunel, aby odkorkować zatorze... rozumiem że będą po 2 pasy ruchu w jednym kierunku?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 6
  • Robert Maczeta 2024-09-03 21:01:20 31.0.*.*
    Jak tylko ruszy inwestycja będę tam z dronem. Szukajcie na YT @robertmaczeta
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 5
  • StadionDlaStomilu 2024-09-03 20:53:53 2a01:11cf:4008:*
    Tunel powinien być zrobiony jako przedłużenie ulicy Leonharda i wychodzić po drugiej stronie torów w okolicy Lidla na Jagielońskiej wtedy by miał sens, koszt wyższy bo był by dłuższy ale by odkorkował pożądnie ewentualnie za cmentarzem powinna być zrobiona dwupasmówka żeby na nią wychodził ten tunel i by dobrze ruch rozprowadzało.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 8
  • raad 2024-09-03 19:39:32 176.221.*.*
    Może budowa tej drogi przybliży nas do uratowania od kompletnej ruiny dworku Grzymałów.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 3
  • Superowo 2024-09-03 18:57:29 164.127.*.*
    No to można oszczędzić (miasto tu nie musi nic dokładać) na co pewnie mieli jakieś zarezerwowane środki i tą rezerwę alokować na wkład własny do stadionu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl