Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2010-04-16 09:16

Iwona Starczewska

Ulica imienia Kaczyńskich w Olsztynie?

Olsztyński Zarząd Prawa i Sprawiedliwości chce oddać hołd ofiarom katastrofy lotniczej, nadając jednej z olsztyńskich ulic imię Marii i Lecha Kaczyńskich. Propozycja takiego uczczenia pamięci, tych którzy zginęli pod Smoleńskiem, padła na poniedziałkowym spotkaniu członków Olsztyńskiego PiS-u.

reklama
Nasze miasto chce oddać cześć ofiarom tragedii pod Smoleńskiem, to zrozumiałe. Padła jednak propozycja, która już wzbudza skrajne emocje. Chodzi o pomysł nadania budowanemu odcinkowi nowej ulicy Artyleryjskiej, imienia Marii i Lecha Kaczyńskich. Na pomysł wpadli działacze olsztyńskiego PiS-u, a władze Olsztyna zdają się być mu przychylne. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, propozycja jest jednak traktowana bardzo poważnie. Już rozpoczęły się zakłady i prognozowanie wśród mieszkańców miasta - Czy PiS postawi na swoim?

Jakie zdanie na ten temat mają mieszkańcy Olsztyna? Zapraszamy do dyskusji!!

Komentarze (39)

Dodaj swój komentarz

  • Do abx 2010-04-16 09:56:45 212.160.*.*
    abx: "Potem prezydent RP" - do historii Polski przeszedł jako miłośnik żałoby narodowej. Od momentu odzyskania niepodległości ogłaszana była 12 razy. W czasie jednej niepełnej kadencji Lecha Kaczyńskiego - 9 razy. Rower się przewrócił i już żałoba narodowa. Kolejna sprawa - kancelaria prezydenta RP - znaczący wzrost zatrudnienia i biurokracji od momentu objęcia urzędu przez LK. Dewaluacja odznaczeń państwowych. Ostatni przykład : nadanie wysokich odznaczeń państwowych uczestnikom rajdu Dakar (śmiech i profanacja). Kolejna zasługa - blokowanie reform i wetowanie wielu potrzebnych ustaw. Blokowanie podpisania traktatu lizbońskiego, który sam prezydent negocjował i sam ogłosił jako wielki sukces Polski. Potem nie chciał podpisać. Dziwne, że nie chciał podpisać się pod własnym sukcesem. Ja nie neguję jego intencji. Lech Kaczyński był patriotą i miał dobre intencje, ale intencje to nie wszystko. Nie udało mu się wcielić w życie żadnych znaczących decyzji, za to był najbardziej partyjnym prezydentem w historii RP, najbardziej dzielił za życia i najbardziej podzielił po śmierci.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Do abx 2010-04-16 09:46:11 212.160.*.*
    abx - własnie przez takich jak ty nie ma jedności w narodzie, bo wy pisiory, każdego kto was nie popiera nazywacie czerwonymi. Ja jestem prawicowcem, ale Pisu nie popieram. Wy stosujecie retorykę, że kto was nie popiera nie jest Polakiem i jest komuchem. Dlatego nie zasługujecie ani na Wawel ani nawet na odrobinę szacunku. To przez was naród jest podzielony.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • abx 2010-04-15 17:37:41 84.203.*.*
    Lekcja historii: zaczęło się w Gdańsku od poopierania Solidarności, potem konflikt z Wałęsą, potem wybór L Kaczyńskiego na prezesa NIK, świetnie sobie poradził. Potem został Ministrem Sprawiedliwości. JEDYNYM który troche przetłumaczyłsędziom i prokuratorom za co biora pieniądze. Że to nie polega jedynie na domniemaniu niewinności we wszystkich niemal sprawach..... Potem prezydent Warszawy i wybudowanie na czas świetnego Muzeum Powstania Warszawskiego. Obezwładnienie szalonej biurokracji we władzach miasta i zamach na kasę urzędników którzy chcieli wybudować ratusz w KAZDEJ dzielnicy.... Potem Prezydent RP..... Resztę może pamiętacie sami.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • abx 2010-04-15 17:22:29 84.203.*.*
    Patrząc na komentarze widze że Olsztyn się nie zmienił... Zawsze był czerwony....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • nie owczemu pędowi 2010-04-15 13:19:50 81.190.*.*
    Pewnie i tak nikt mnie nie posłucha ale swoje zdanie w temacie chciałbym wyrazić. W tej katastrofie zginęło 96 Polaków. Różnie dla historii Polski zasłużonych. Mniej lub bardziej. Dlaczego tak jak wszyscy zapominamy o reszcie? Na przykład: http://pl.wikipedia.org/wiki/Anna_Walentynowicz Gdyby nie ta Pani ani Wałęsa ani Kaczyński nie byliby na stołkach. Nie róbmy takich gestów pochopnie. Proponuję odczekać, zastanowić się dobrze i dopiero działać.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Joker 2010-04-15 13:11:09 81.190.*.*
    10 kwietnia 1991 – w pierwszym meczu półfinałowym Pucharu Zdobywców Pucharów Legia Warszawa przegrała z Manchesterem United 1:3.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • el makabra 2010-04-14 14:49:19 83.23.*.*
    No to już jest przerażająca wizja... Pomysł z ulicą 10 - kwietnia niezły, choć za jakieś 10 lat i tak pewnie 50% olsztyniaków nie będzie pamiętała, co właściwie upamiętnia ta data...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • wyborca 2010-04-14 14:48:38 212.160.*.*
    Gdyby jego prezydentura zakończyła się jesienią w wyniku końca kadencji to nawet nikt by po nim nie tęsknił, a że się rozwalił samolotem to już święty, bohater narodowy. Trzeba uszanować tragedię, ale bez przesady. Wawel już jest przegięciem, a jeszcze ulice chcą jego imieniem nazywać.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • TS 2010-04-14 14:37:41 212.160.*.*
    Może jeszcze ulicę Gosiewskiego?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Stefan 2010-04-14 14:08:58 212.160.*.*
    Zdecydowanie popieram pomysł aby ulicę nazwać ulicą 10-go kwietnia. Bardzo dobry pomysł! Honoruje wszystkie ofiary i nie wzbudza niepotrzebnych emocji.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • tere 2010-04-14 13:34:54 213.73.*.*
    To już przesada. Jestem w stanie zrozumieć tragedię, ale bez niej większy odsetek społeczeństwa nie wyrażał się dobrze o prezydencie - więc skąd nagle takie postanowienie? Nie sam fakt śmierci czyni powód do nazwania ulicy czyimś nazwiskiem, lecz to, co uczynił. Gdyby prezydentura ś. p. Lecha Kaczyńskiego zakończyła się normalnie, to ktoś nazwałby ulicę jego nazwiskiem? Odpowiedź brzmi: nie!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • njhn 2010-04-14 13:08:14 81.190.*.*
    10 kwietnia może być!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Do Jarociaka 2010-04-14 13:02:11 212.160.*.*
    O już nie narzekaj na pan Szczygłę. Ja dzięki niemu wiem, który z trzech słupków jest słupkiem środkowym. Pan Szczygło pokazał to na konferencji BBN w sprawie służby zdrowia.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Jarociak 2010-04-14 12:58:57 212.160.*.*
    Kurde balans, na moim osiedlu mieszka Jerzy Szmit. Jeszcze nie daj Boże przyjdzie mu do głowy zmiana ulicy Jarockiej na Kaczyńskiego albo co gorsze Szczygły. Dopiero będzie cyrk.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • wylizywacz wafla 2010-04-14 12:57:05 212.160.*.*
    Rozumiem tą tragedię w wymiarze ludzkim, ale dalek ijestem od gloryfikowania tych ludzi i wznoszenia ich na ołtarze, a już do takiego stopnia powoli dochodzimy. O zmarłych nie powinno mówić się źle, ale też nie ma co robić z nich bohaterów tysiąclecia. Bez przesady. Opanujmy emocje.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Zbulwersowany 2010-04-14 12:22:30 212.160.*.*
    Ja bym nie chciał mieszkać przy ulicy Kaczyńskiego. Tak samo jak nie chciałbym mieszkać przy ulicy Tuska. Nie ma w chwili obecnej aż tak wybitnych Polaków żeby ich nazwiskami chrzcić ulice. Nie można z człowieka robić bohatera tylko dlatego, że zginął. Profesor Geremek był równie zasłużony dla Polski i też zginął w wypadku a nikt nie robił cyrków z pogrzebem na Wawelu. Kto to wogóle wymyślił ten Wawel? Może zaraz się okaże że pochowamy prezydenta w Watykanie, bo Wawel to za mało!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • el makabra 2 2010-04-14 12:20:18 88.156.*.*
    W kręgach prawicowych nieoficjalnie mówi się też o postawieniu pomnika z brązu byłego prezydenta, na miejscu szubienic, które mają byc wyburzone
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Polak 2010-04-14 12:19:17 212.160.*.*
    Jeśli władze miasta chcą uhonorować i uczcić ofiary, jedną z ulic czy też placów powinniśmy nazwać ulicą 10-go kwietnia. Upamiętnimy w ten sposób wszystkie ofiary bez konfliktu politycznego i niepotrzebnych dyskusji. Nazywanie ulic nazwiskami pojedynczych ofiar to nadużycie i wyścig o to kto bardziej cierpi. Żałoba to nie zawody sportowe, nie ten jest lepszy kto bardziej płacze.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • el makabra 2010-04-14 11:44:55 83.23.*.*
    Tragedia straszna, ale żeby nadawać ulicy nazwę na ich cześć? A zrobili coś dla Olsztyna? Raczej nie. To całe gloryfikowanie pana prezydenta robi się męczące. Zginął straszną śmiercią, nikomu takiej nie życzę, ale prezydentem był kiepskim.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl