- Przebudowa tej „pętli” to ważny i największy projekt drogowy ostatnich lat w naszym samorządzie, który pozwoli ożywić gospodarczo północno-wschodnią część gminy Dywity i wschodnią Barczewa – mówi Andrzej Abako, starosta olsztyński.
Ukończona właśnie przebudowa dróg powiatowych dotyczy odcinka od skrzyżowania z DK51 w miejscowości Spręcowo (gmina Dywity) do DK16 w Barczewie. Obejmuje Sętal, Nowe Włóki, Tuławki, Gady, Barczewko, Biedowo oraz Dąbrówkę Małą.
Inwestycja kosztowała prawie 49,5 mln zł. Powiat Olsztyński pozyskał na ten cel 25,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
- Przy realizacji tego typu przedsięwzięć, przy skromnych możliwościach finansowych samorządów największym problemem są pieniądze – tłumaczy starosta Abako. – Samodzielnie moglibyśmy zdziałać niewiele, ale wspólnie… Dlatego też tak ważna jest dla nas wszystkich dobra współpraca z gminami, pozwalająca na montaż finansowy zapewniający tzw. wkład własny, niezbędny do ubiegania się o środki zewnętrzne.
Starosta olsztyński Andrzej Abako
Na wkład własny złożyły się: ponad 12,6 mln zł z budżetu Powiatu Olsztyńskiego, 7,2 mln zł z Gminy Dywity oraz 3,3 mln zł z Gminy Barczewo. Na uwagę zasługuje fakt, że milion złotych wniósł do tej puli właściciel leżącej przy tej drodze fabryki mebli Primavera Furniture.
- Ten udział lokalnego biznesu w naszym przedsięwzięciu wart jest podkreślenia, bo jest on wyrazem nie tylko społecznej odpowiedzialności przedsiębiorców, ale także pokazuje, jak ważne są dobre drogi dla rozwoju gospodarczego. Bez nich jest on praktycznie niemożliwy – dodaje starosta powiatu olsztyńskiego.
Od lewej: burmistrz Barczewa Andrzej Maciejewski, wójt gminy Dywity Daniel Zadworny, starosta olsztyński Andrzej Abako, wojewowa warmińsko-mazurski Artur Chojecki oraz Marcin Kuchciński, przedstawiciel zarządu województwa
Prace przy „wielkiej pętli” rozpoczęły się w połowie lipca 2020 roku. Wykonano ponad 27 kilometrów drogi o szerokości jezdni 5,5 m i poboczy po 0,75 m. Dodatkowo wyłożono prawie 8 km dwumetrowych chodników. Inwestycja wpisuje się w spójny system drogowy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Olsztyna.
Komentarze (32)
Dodaj swój komentarz