Jesienią 2012 roku władze Olsztyna podpisały umowę na dostarczenie 15 składów Tramino od Solarisa. Wartość zamówienia wyceniono na 120 milionów złotych. Trzy lata później, w grudniu 2015 roku, uroczyście ruszyła linia nr 1 łącząca Stare Miasto z Jarotami, a kilka dni później zaczęły kursować linie nr 2 i 3. Tym samym, po wielu latach tramwaje wróciły do miasta [CZYTAJ RÓWNIEŻ: Tramwaje wróciły po 50 latach do stolicy Warmii i Mazur].
Teraz zbliża się termin wykonania tzw. naprawy głównej pierwszych tramwajów Solarisa, które trafiły na Warmię. Jednak według oceny MPK tabor jest w bardzo dobrym stanie i decyzja o ewentualnych naprawach zapadnie nie wcześniej niż za dwa lata – przekazał portalowi Transport Publiczny Mariusz Makówka, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Olsztynie.
Jak to się stało, że pomimo upływu lat Tramino nie wymagają rychłej naprawy? Tutaj z odpowiedzią przychodzi lipiec 2018 roku, kiedy ratusz sfinalizował zamówienie na 12 tramwajów Durmazlar Panorama (za 107,9 mln zł brutto). To właśnie one miały wziąć na siebie znaczną część obciążeń.
- Po zakupie nowych tramwajów Durmazlar Panorama i wprowadzeniu ich do ruchu liniowego, naszym priorytetem była eksploatacja właśnie tych pojazdów. Fakt ten ma niebagatelny wpływ na niskie przebiegi tramwajów Solarisa Tramino, co pozwala na odsunięcie w czasie wykonanie remontów całopojazdowych – wyjaśnił Makówka.
Przypomnijmy, że aktualnie w stolicy Warmii i Mazur mamy pięć linii tramwajowych. Każdego dnia do ich obsługi MPK Olsztyn wysyła 22 składy (w sumie do dyspozycji jest 15 Tramino i 12 Panoram). Jak łatwo policzyć w rezerwie znajduje się zaledwie 5 pojazdów.
Władze miasta chciały rozbudować tabor. Przetarg na dostarczenie 6 tramwajów wygrała we wrześniu 2024 roku firma Saatz, która za wykonanie zadania proponowała ponad 110 mln zł. Finalnie, wobec przeciągających się rozstrzygnięć konkursu na środki z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), ratusz zrezygnował z zakupów [CZYTAJ WIĘCEJ: Bez pieniędzy z KPO i bez tramwajów. Olsztyn rezygnuje z kluczowej inwestycji].
Komentarze (31)
Dodaj swój komentarz