Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2019-04-20 10:06

Redakcja

Olsztyński Rower Miejski. Dwa razy więcej rowerów i wirtualne stacje postoju

Olsztyński Rower Miejski. Dwa razy więcej rowerów i wirtualne stacje postoju
Olsztyński Rower Miejski
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Po ubiegłorocznym sukcesie jakim okazało się uruchomienie Olsztyńskiego Roweru Miejskiej, wiadomo już, że w tym roku liczba rowerów zwiększy się dwukrotnie. To nie jedyna zmiana, którą odczują użytkownicy tych wyjątkowych jednośladów.

reklama

W piątek miejscy urzędnicy rozstrzygnęli przetarg, który - tak jak przed rokiem - wygrało konsorcjum składające się z firm Orange i Roovee. Operator systemu przygotuje dla mieszkańców Olsztyna 200 rowerów, a kolejnych 10 dodatkowo na swój koszt. Tym samym ich liczba zwiększy się dwukrotnie, w porównaniu do zamówienia podstawowego z 2018 roku.

Co więcej, olsztynianie do dyspozycji będę mieli także dwa razy więcej stacji ORM. Teraz wypożyczyć i odstawić rower będzie można w 20 takich punktach, rozlokowanych na terenie całego miasta. Nowością będzie również zapewnienie możliwości tworzenia tzw. wirtualnych stacji postoju – nie wyposażonych w stojaki, ale umożliwiających zwrot roweru bez dodatkowych opłat. Na początek zaplanowano pięć takich punktów.  

Nie zapomnieliśmy także o najmłodszych olsztynianach - mówi Michał Koronowski, rzecznik Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu - W odpowiedzi na sugestie mieszkańców 10 procent jednośladów zostanie wyposażonych w foteliki dziecięce, co ma umożliwić podróżowanie miejskim rowerem całym rodzinom.

Przypomnijmy, że wpływ na lokalizację nowych stacji mieli sami mieszkańcy Olsztyna. W internetowym głosowaniu, które przeprowadzono pod koniec stycznia 2019 roku, oddano 15 368 głosów. Pięć stacji, które cieszyły się największym zainteresowaniem, włączono do sieci którą wkrótce uruchomimy. Mając wyniki ankiety, Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie podjął także decyzje o lokalizacji kolejnych pięciu stacji (łącznie 10 nowych stacji).

- Kluczowe było uzupełnienie systemu, tak by stacje były zlokalizowane jak najbardziej równomiernie na terenie miasta - dodaje Koronowski.

W ten sposób, na liście lokalizacji standardowych stacji, w zamówieniu publicznym na 2019 rok znalazło się 20 stacji:  

Stacje z 2018 r.:
1) Prosta/Stare Miasto (przy Bibliotece Publicznej);
2) okolice Placu Konstytucji 3 Maja (przy węźle przesiadkowym);
3) Piłsudskiego/Kościuszki (Skwer Wakara);
4) Kapitańska (okolice pętli Plaża Miejska);
5) Wilczyńskiego/Kanta/Boenigka (Jaroty);
6) Wańkowicza/Orłowicza (Nagórki);
7) Piłsudskiego (okolice Aquasfery);
8) Plac Roosevelta;
9) Jagiellońska/Limanowskiego/Sybiraków (Zatorze);
10) Jagiełły/Konopnickiej (przy dworcu Olsztyn Zachodni);

Stacje wybrane przez głosujących:
11) Tuwima/Wawrzyczka;
12) Wilczyńskiego/Popiełuszki;
13) Warszawska/Obrońców Tobruku;
14) Bartąska/Złota (Osiedle Zacisze);
15) Sikorskiego/Wilczyńskiego;

Stacje wskazane przez ZDZiT, z uwzględnieniem głosów z ankiety:
16) Bałtycka/Letniskowa;
17) Kłosowa/Żytnia;
18) Jagiellońska/Bydgoska;
19) Wojska Polskiego/Radiowa;
20) Żołnierska/Obiegowa.

Wartość zamówienia, po otwarciu ofert, to nieco ponad 920 tysięcy. Olsztyński Rower Miejski zostanie uruchomiony w drugiej połowie maja.

Rower miejski ma ruszyć w połowie maja.

Źródło: własne, UM Olsztyn

Komentarze (10)

Dodaj swój komentarz

  • Młoda 2019-04-20 18:52:39 37.47.*.*
    Przypomnę że jeszcze rok temu przeciwny kupieniu choćby jednego roweru był pan Grzymowicz. W projekcie budżetu na ten rok nie zgodził się na kupno rowerów. Takie jego stanowisko w tej sprawie spowodowało że ówcześni radni PO wstrzymali się od głosowania od przyjęcia obecnego budżetu Olsztyna. Pana Grzymowicza i jego radnych poparł klub Pana Małkowskiego. Dzięki temu mamy budżet w obecnym kształcie. Pózniej znalazły się już pieniądze ale i prasa i on sam sukces roweru przypisały... Panu Grzymowiczowi. Teraz też obiecał sam pieniądze strajkującym nauczycielom. Okazuje się jednak ze to radni będą decydować czy strajkujący otrzymają pieniądze za strajk. Czyli nie on decyduje, ale inni. Oczywiście sukces (o ile złamanie prawa można tym nazwac) przypisze sobie. Łynostrada też rodziła się w bólach przy niechęci Pana Grzymowicza.Pożniej na otwarcie tej inwestycji nawet nie zaprosił twórców tej inicjatywy. Olsztyn nie ma Prezydenta. Olsztyn jest sierotą.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 22 1
  • Teodor 2019-04-20 14:10:56 83.31.*.*
    A okolice Kortowa? Tyle tysięcy studentów tam podróżuje codziennie.... słabo. Ktoś myśli dobrze, ale nie do końca.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 3
  • Emillo102 2019-04-20 13:51:36 88.156.*.*
    Przyznam, że rower miejski to był dobry pomysł o czym świadczy liczba korzystających z niego osób. Dobrze, że ten projekt się rozwija.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 1
  • soccc 2019-04-20 12:34:30 88.156.*.*
    920 tysięcy za możliwość pojeżdżenia sobie 210 rowerami przez jeden sezon :) sukces
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 5
  • wedrftgyhj 2019-04-20 11:38:52 77.111.*.*
    a czemu nie elektryczne, tak jak w Gdańsku? lipa!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 4
  • 2019-04-20 10:29:02 5.173.*.*
    Osiedle Mazurskie całkowicie zapomniane
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 1

www.autoczescionline24.pl