Dziś jest: 12.03.2025
Imieniny: Alojzego, Grzegorza
Data dodania: 2025-03-11 08:33

Krzysztof Brągiel

Wahadło na wyjeździe z Olsztyna. To dopiero początek utrudnień na DW 527 [WIDEO]

Wahadło na wyjeździe z Olsztyna. To dopiero początek utrudnień na DW 527 [WIDEO]
Między al. Warszawską a obwodnicą Olsztyna obowiązuje ruch wahadłowy, a to dopiero początek utrudnień
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Zamknięcie drogi między al. Warszawską w Olsztynie a obwodnicą ma nastąpić wraz z końcem miesiąca. Już jednak teraz kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami. Na odcinku ok. 500 m obowiązuje ruch wahadłowy.

reklama

Prawie 2,5 km od granicy Olsztyna (od al. Warszawskiej) do obwodnicy (gmina Stawiguda) wkrótce zmieni swój wygląd. Droga wojewódzka nr 527 rozbudowana zostanie do dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu na każdej. Ponadto w miejsce istniejącego skrzyżowania z ul. Nad Łyną (w kierunku Bartąga) powstanie rondo turbinowe.

Projekt zakłada także nową infrastrukturę w postaci chodników, ścieżek rowerowych czy zatok autobusowych. W rejonie skrzyżowania z ul. Nad Łyną w planie jest nowoczesne centrum przesiadkowe. Zanim jednak skorzystamy z nowych rozwiązań, czekają nas nawet dwuletnie utrudnienia.

Póki co, wprowadzono ruch wahadłowy między obwodnicą a skrzyżowaniem z ul. Nad Łyną. Na kilkusetmetrowym odcinku kierowcy muszą stosować się do wskazań sygnalizacji świetlnej. W godzinach komunikacyjnego szczytu trzeba się tam liczyć z korkami (nasze nagranie udokumentowało sytuację w czwartek, 6 marca, o godzinie 12).

Wraz z końcem marca łącznik między stolicą regionu a obwodnicą zostanie zamknięty. Całkowita blokada (z dostępem dla komunikacji zbiorowe i służb od ul. Nad Łyną do al. Warszawskiej) ma potrwać rok. W marcu 2026 roku planowane jest otwarcie odcinka do nowego ronda turbinowego. Z kolei podczas przyszłorocznych wakacji wahadłowo mamy poruszać się już na odcinku węzeł Olsztyn Południe – rondo nad Łyną, a bez utrudnień od ronda do al. Warszawskiej.

Zakończenie prac przewidziano na sierpień 2027 roku. Wykonawcą inwestycji jest firma STRABAG. Projekt o całkowitej wartości ponad 124 mln zł, współfinansowany jest z Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021-2027, które pokryją 95 mln zł kosztów.

Czytaj również:

Zamknięcie wyjazdu z Olsztyna krócej niż zakładano. Roboty w 4 etapach

Galeria

Komentarze (27)

Dodaj swój komentarz

  • OLSZTYN KOCHAM 🚴‍♂️🚣 2025-03-11 22:12:07 81.190.*.*
    Z tego co widać to co drugi wpis to wpis inżynieria dróg i mostów znającego się na budowie dróg. Dzisiaj wiele osób ( chce a może się znają) na budowie dróg i mostów a nigdy nie ukończyli studiów o kierunku budowlanych o wspomnianej specjalności. Naprawdę niech ci co się znają na budowie dróg i mostów tym się zajmą,ci którzy znają się na ogrodach robią ogrody,dzienikarze na dziennikarstwie,lekarze na leczeniu a nie każdy się zna na budowaniu a jeszcze inni znają się na leczeniu ludzi a nigdy nie ukończyli studiów na danym kierunku. No tak przecież internet jest i tam wszystko jest i po przeczytaniu w internecie znam się na wszystkich. Niech każdy zajmie się tym na czym się zna a wtedy będzie dobrze. Lekarz leczeniem budowlaniec budowaniem itd itd. Pozdrawiam
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • OLSZTYN KOCHAM 🚴‍♂️🚣 2025-03-11 22:12:06 81.190.*.*
    Z tego co widać to co drugi wpis to wpis inżynieria dróg i mostów znającego się na budowie dróg. Dzisiaj wiele osób ( chce a może się znają) na budowie dróg i mostów a nigdy nie ukończyli studiów o kierunku budowlanych o wspomnianej specjalności. Naprawdę niech ci co się znają na budowie dróg i mostów tym się zajmą,ci którzy znają się na ogrodach robią ogrody,dzienikarze na dziennikarstwie,lekarze na leczeniu a nie każdy się zna na budowaniu a jeszcze inni znają się na leczeniu ludzi a nigdy nie ukończyli studiów na danym kierunku. No tak przecież internet jest i tam wszystko jest i po przeczytaniu w internecie znam się na wszystkich. Niech każdy zajmie się tym na czym się zna a wtedy będzie dobrze. Lekarz leczeniem budowlaniec budowaniem itd itd. Pozdrawiam
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Hggg 2025-03-11 19:02:27 88.156.*.*
    Skandalem jest to,że to ma tyle czasu trwać tą inwestycja.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 3
  • Kwik polski 2025-03-11 18:31:06 37.248.*.*
    I dobrze. Wcale nie jeżdżę tamtą drogą. Mogą nawet ją zaorać. Za to tramwajem super mi się pomyka.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 4
  • 2025-03-11 16:59:20 81.190.*.*
    metaNOL a to akurat proste - budowa drugiej nitki z dwoma pasami równolegle do istniejącej, z drugim wiaduktem. A gdy będzie na finiszu zamknięcie i remont 'starej' a puszczenie ruchu 'nową'. Po zakończeniu tego etapu zrobienie ronda ( niekoniecznie turbinowego, bo to głupota) a na ten krótki czas wyłożenie objazdu z płyt, jak to miało miejsce przy remoncie całego odcinka do Olsztynka czy Biskupca. Myślenie naprawdę nie boli...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • Kierowca z bombowca 2025-03-11 16:47:47 88.156.*.*
    Kurcze, obudziliście się z tym artykułem po tygodniu dobrym ehhh
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • NOS 2025-03-11 12:54:56 37.31.*.*
    Nowoczesne centrum przesiadkowe ??? w środku lasu ??? Kto będzie z tego korzystał 1?!?!?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 2
  • Wujek Jaffa 2025-03-11 11:30:45 2a00:f41:836:*
    Cały Olsztyn. Albo grubo albo wcale. Rozkopać dobre drogi na rok, a masa dziurawych ulic w mieście odstrasza od jeżdżenia po nich
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 5
  • Fuj 2025-03-11 09:23:57 2a01:11cf:4303:*
    Co za debil wymyślił przebudowę tego odcinka? Przecież tam był świetny wyjazd. Teraz znając tempo olsztyńskich inwestycji przez rok nic tam się nie będzie działo, albo jakieś pozorowane prace, a my będziemy musieli jeździć przez jakieś średniowieczne wiochy z dzikimi mieszkańcami na skraju dróg.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 30
  • rrrr 2025-03-11 08:37:18 80.51.*.*
    Kto zatwierdził tak beznadziejny plan przebudowy drogi.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 29 7

www.autoczescionline24.pl