Problem reklamowego chaosu, który zwyczajnie szpeci to, co w mieście najcenniejsze to nie tylko kłopot Olsztyna. Podobne trudności mają również inne samorządy w kraju. W Olsztynie nie brakowało prób ograniczenia reklamowego śmietnika i pozbycia się go z terenu Starego Miasta, jednak niewiele można zdziałać, kiedy reklamy umieszczane są na prywatnych budynkach, których właściciele żyją z wynajmu tej powierzchni.
Zielone światło dla tych działań dała jednak nowa ustawa krajobrazowa, której inicjatorem był Prezydent RP Bronisław Komorowski. Ustawa weszła w życie w połowie sierpnia ubiegłego roku i dała samorządom w Polsce ważne narzędzie do walki o estetykę przestrzeni.
Olsztyńscy radni nie zwlekali więc z uchwałą o przystąpieniu do sporządzenia dokumentacji, która określi dokładnie gdzie i jakie reklamy mogą zostać rozwieszone.
Nowy dokument ma między innymi określać zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, czy ogrodzeń. W uchwale znajdą się informacje o dopuszczalnych gabarytach, standardzie i materiale wykonania reklam.
Jednym z etapów prac nad zmianami są konsultacje społeczne w sprawie założeń do uchwały krajobrazowej. Inauguracyjne spotkanie odbędzie się 2 lipca (sobota) o 12:00 w Tartaku Raphaelsohnów.
- Poinformujemy wówczas o planowanych przez nas działaniach - mówi Bartosz Kamiński z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta. - Zgodnie z zarządzeniem prezydenta mają to być zarówno warsztaty, badania ankietowe jak i spotkanie otwarte z mieszkańcami. Ponadto będziemy chcieli zebrać pomysły na formy współpracy przy okazji tego ważnego tematu.
Dyskusja na ten temat trwa również na Platformie Konsultacji Społecznych.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz