Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2013-01-09 07:57

Redakcja

Więcej fotoradarów, mniej zielonych strzałek i likwidacja przejść dla pieszych. Kiedy zniknie błędna polityka drogowa?

W ogólnopolskich mediach można natknąć się na podsumowania sytuacji na polskich drogach. To co bawi najbardziej to fakt, że ludzie uważający się za specjalistów w tej kwestii - twierdzą, że na zmniejszenie liczby wypadków wpłynęła decyzja o zwiększeniu liczby fotoradarów, likwidacji zielonych strzałek, czy przejść dla pieszych. Olsztyńscy drogowcy zdecydowanie są wyznawcami tych idei.

reklama

Czy to celowa manipulacja faktami, czy zwyczajna niewiedza? Z czego wynika to, że specjaliści zajmujący się bezpieczeństwem w ruchu drogowym, w mediach opowiadają o tym, jak zwiększona liczba fotoradarów wpływa na zmniejszającą się liczbę wypadków? Oczywiście, że wpływa korzystnie, tyle tylko, że na budżet gmin, bo jak twierdzą kierowcy – to o zapychanie dziur budżetowych kosztem kierowców tu chodzi. Fotoradary stoją często w takich miejscach, że kierowcy zauważają je dopiero zbliżając się do nich – wtedy najczęściej gwałtownie hamują – stwarzając zagrożenie dla innych zmotoryzowanych.

Olsztyńscy urzędnicy, a nawet posłowie pochodzący z Olsztyna (Beata Bublewicz) przodują pod względem podejmowania niepopularnych decyzji w kwestii bezpieczeństwa ruchu drogowego. Bo jak inaczej wyjaśnić ciągłe likwidowanie przejść dla pieszych, w myśl zasady ''jak nie będzie przejścia nie będzie wypadków''? Do historii przeszło ostatnio przejście przez ul. Śliwy na wysokości Stacji Statoil. Podobnie jest w przypadku zielonych strzałek. Na palcach jednej ręki można policzyć dziś strzałki, które pozostawiono. W lutym ubiegłego roku Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wniosła o likwidację sygnalizatora S-2 na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego/Obrońców Tobruku w relacji prawoskrętnej. Do likwidacji wyznaczono również zieloną strzałkę na skrzyżowania ulic Boenigka/Wilczyńskiego w relacji prawoskrętnej z ul. Boenigka w Wilczyńskiego. Warunkowego skrętu pozbawieni zostali także kierowcy chcący skręcić w prawo z ulicy Pieniężnego w ulicę 22 Stycznia oraz jadący z ulicy Kanta w Wilczyńskiego. Strzałki nie ma też na skrzyżowaniu ul.Żołnierskiej z ul. Dworcową.Brak zielonych strzałek sprawia, że olsztyńskie skrzyżowania korkują się jeszcze bardziej.

W Olsztynie na siłę stara się także uszczęśliwić pieszych montując na sygnalizatorach guziki, po wciśnięciu których zapala się zielone światło. Tak to niestety nie działa – jeśli nie wstrzelimy się w odpowiedni moment – musimy czekać cały cykl ''zielonego dla kierowców''. Często zdarza się tak, że piesi stoją, a na ulicy nie ma żadnego auta. Swoje jednak muszą odczekać. Co robią piesi? Przechodzą na czerwonym i założenie o zwiększonym bezpieczeństwie i komforcie znika.

Wielu olsztynian ma nadzieję, że sytuacja w mieście teraz ulegnie zmianie za sprawą powołania nowego szefa drogowców – dyrektora ZKM Olsztyn Jerzego Romana. Czy jednak nowy dyrektor to uosobienie rewolucjonisty?

Komentarze (29)

Dodaj swój komentarz

  • Mistrz 2013-02-24 12:06:38 95.160.*.*
    więcej debili na drogach - świętych krów , spowalniaczy , lewopasmowców , lamusów , fagasów ...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Koliberek34 2013-02-22 12:16:29 213.184.*.*
    Najwieksza glupota bylo zlikwidowanie przejscia dla pieszych przy Alfie...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • rusek 2013-02-21 10:53:29 82.160.*.*
    Ciekawostka, Al. Warszawska powstały tam buspasy (na całości drogi są w taki samym stanie wykończenia) dopuszczalna prędkość 50km/godz wyjątek stanowi miejsce gdzie usytuowano fotoradar, tam jest ograniczenie do 40km/godz i jak tu nie wierzyć, że fotoradary są tylko dla łupienia kierowców?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • cas 2013-02-20 10:53:01 83.12.*.*
    Likwidacja zielonych strzalek = wieksze korki i utrudnienia... brawo za debilne pomysly...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • cypis 2013-02-18 18:13:10 62.152.*.*
    Odpowiedzialny za likwidację zielonych strzałek powinien przed rozpoczęciem pracy na tym stołku pojeździć jako kurier po mieście i powyrabiać się z dostawami na czas. Myślę, że szybko zmienił by zdanie co do przydatności strzałek.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • wiech 2013-02-13 18:13:59 83.9.*.*
    Co do naszych przedstawicieli wrzodzie bryluje w głupocie pani Beata Bublewicz ze swoimi chorymi pomysłami.Widać nazwisko i projekty to to samo
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • barry 2013-01-09 16:47:08 77.242.*.*
    Głupota ,dyletantyzm to cechy którymi można określić osoby odpowiedzialne za "poltykę drogową".Panie Prezydencie niech Pan coś wymyśli albo "zwija żagle".Pańscy ewentuali wyborcy to kierowcy i piesi -każdy z nich widzi i zagłosuje!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • pieszy 2013-01-09 16:36:31 88.156.*.*
    A co się będziecie szczypać i likwidować przejścia dla pieszych po jednym? Zlikwidować wszystkie - hurtem! Pokrzyczą, pokrzyczą - wiadomo, ale będzie wreszcie porządek w mieście. Starzy, chorzy, dzieci - siedzieć w domu! Miasto jest dla ludzi zmotoryzowanych!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • glos spoleczenstwa 2013-01-09 11:39:41 46.186.*.*
    Nic głupszego nie można było wymyślić jak tych "guzików" dzień w dzień na skrzyżowaniu pstrowskiego-sikorskiego muszę czekać kolejkę jak nie dwie by przejść z jednej strony na drugą! Co za dureń tam wmontował te guziki bez jednoczesnej synchronizacji ich! Wciskając guzik po stronie LO VI przechodzę na "trójkąt" i czekam kolejną kolejkę by przejść na ul. sikorskiego, mimo iż kierowca ma czerwone!!!!! Brak słów, takich skrzyżowań jest więcej, litości..
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl