Filmiki pani Aleksandry Puławskiej z Olsztyna biją rekordy popularności w serwisie TikTok. Jej krótkie materiały wideo oglądają dziesiątki tysięcy osób. Prawdziwa eksplozja popularności nastąpiła jednak w momencie, gdy pani Ola postanowiła otworzyć własną Żabkę. Był to koniec maja 2021 roku. Pierwszy filmik o pracy w tym małym sklepie ukazał się około miesiąc po jego otwarciu.
Jak twierdzi właścicielka, pierwszy filmik wrzucony był "tylko dla żartu". Kobieta nie przypuszczała bowiem, że może on wzbudzić czyjeś zainteresowanie i to jeszcze w takim stopniu.
- Wcześniej oglądałam tiktoki, ale myślałam, że jest to na zasadzie Instagrama (ludzie, którzy chcą być popularni, muszą zapłacić komuś, kto potrafi to umiejętnie prowadzić i wtedy zdobywa się jakąś liczbę obserwujących i rozgłos). Dla mnie była to czarna magia. Początkowo nagrywałam swojego pieska, jakieś drobne „głupotki”, ale to było tylko dla mnie. Nigdy mi nie przyszło do głowy, że to „żabkowe” przedsięwzięcie tak bardzo pójdzie w eter – powiedziała pani Aleksandra portalowi Olsztyn.com.pl.
Jak jednak zaznacza właścicielka Żabki, nie nagrywa tiktoków podczas natłoku pracy. Robi to, gdy jest najmniejszy ruch, a wtedy jedna z kasjerek obserwuje czy klienci się nie zbliżają. Jeden taki filmik trwa maksymalnie 30 sekund, więc nie trzeba poświęcać na to dużo czasu.
- Jedna z moich kasjerek zawsze stoi przy drzwiach i obserwuje czy nie idzie żaden klient. W Żabce są takie pory (południe lub wieczór), kiedy jest mniej ruchu, więc to w nie celuję. Tak naprawdę tiktoki nie zawsze wychodzą za pierwszym razem, czasami powtarzam to dwukrotnie. Trwają one około 15-30 sekund i nie wymagają odpowiedniej scenerii, zamknięcia sklepu czy dużej ilości czasu – podsumowała właścicielka.
Dzięki tiktokom Żabka zdecydowanie nabrała na popularności. Pojawia się tam coraz więcej klientów. Pani Aleksandra stwierdziła, że jest przez to rozpoznawalna na ulicy. Głównie w środowisku młodzieżowym.
- Dużo młodych fanów przychodzi do sklepu, żeby mnie zobaczyć. Pytają czy to jest na pewno ta Żabka. Kilka osób poprosiło mnie nawet o autograf, co jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem, bo nie czuję się żadną tiktokową celebrytką. Żabka na pewno zyskała rozgłos i popularność dzięki TikTokowi a przy tym Ci ludzie, którzy tu przychodzą, żeby mnie zobaczyć, zawsze kupią jakiś produkt, więc napędza to mój biznes w pozytywny sposób – dodała pani Aleksandra.
Nagrywanie tiktoków w innej tematyce niestety się nie przyjęło. Zasięg nie był tak duży. Z pewnością życie kasjera Żabki zdecydowanie bardziej interesuje ludzi. Właścicielka sklepu skupiła się zatem tylko na tej tematyce, jednak zaznaczyła, że ma również inne tiktokowe wizje.
Partner Pani Aleksandry bardzo ją wspiera w tym, co robi i jest z niej dumny. Cieszy się z jej popularności, która zresztą rozpoczęła się w momencie zgłoszenia się do produkcji telewizyjnych. Wtedy właścicielka Żabki otrzymywała wiele ofert pracy na planach filmowych.
- Role w filmach były zazwyczaj drugoplanowe lub były to drobne rozmowy z głównym bohaterem, czyli 2-3 sceny. Jeden z nich nosił nazwę „Mydło”. A jeżeli chodzi o nagrania w paradokumentach to były to: „Ukryta Prawda”, „19+” „Złote rączki”. Z jednej strony jest to trochę śmieszne, z drugiej strony fajne, bo dużo aktorów grających w wysokobudżetowych serialach też zaczynali w drobnych produkcjach – stwierdziła Pani Aleksandra. - Jeżeli bym się temu poświęciła i chodziła na wiele castingów to oczywiście, dałoby się dobrze zarobić. Jednak nie byłabym w stanie połączyć wtedy dwóch biznesów naraz, dlatego że łączy się to z licznymi wyjazdami na plany w całej Polsce (Kraków, Łódź, Warszawa). Bardzo rzadko kiedy zdarza się, że kręcone jest coś w Olsztynie – dodała.
Jak zaznacza pani Aleksandra, młode kobiety, które chciałyby zostać gwiazdami seriali bądź filmów powinny przede wszystkim uwierzyć w siebie. Jak jednak wspomniała – jej tego zabrakło. Poza tym ważne jest również samozaparcie, odwaga oraz zaangażowanie.
Pani Ola ma blisko 140 tysięcy obserwujących. Ludzie z chęcią oglądają jej tiktoki – są to głównie odbiorcy w przedziale wiekowym 16-20 lat. Dużo osób prosi ją także o zrobienie wspólnego zdjęcia.
Poniżej kilka filmików olsztyńskiej tiktokerki.
Komentarze (38)
Dodaj swój komentarz