W lutym tego roku WORD wystąpił do Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego z wnioskiem o zmianę dopuszczalnej prędkości (z 50 km/h do 60 km/h – red.) na kilku odcinkach dróg wokół siedziby ośrodka.
- Propozycja ośrodka wynikała z wymogów, jakie trzeba spełnić podczas egzaminu na prawo jazdy. WORD argumentował to faktem, że odcinek o podwyższonej dopuszczalnej prędkości położony bliżej ośrodka, pozwoli uniknąć „wypraw” samochodów nauki jazdy w inne rejony miasta, np. na ul. Synów Pułku, czy Artyleryjską, a tym samym zmniejszyć ruch przez centrum miasta - informuje Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT.
Komisja wstępnie przychyliła się do podniesienia prędkości do 60 km/h na odcinkach: ul. Towarowa od ul. Sprzętowej do ul. Stalowej - strona północna oraz ul. Lubelska od ul. Składowej do ul. Stalowej - strona południowa. Swoją opinię argumentowała tym, że na powyższych odcinkach ulic, ruch pieszy jest bardzo mały. Dostępność ulicy jest ograniczona, a zjazdy w lewo są poprzedzone powierzchniami przeznaczonymi do skrętu w lewo. Na marcowym posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – wycofano się jednak ze wstępnej przychylnej decyzji w tej sprawie. Powód? Zatrważające, policyjne statystyki zdarzeń drogowych w tej części miasta.
Wtedy też WORD wystąpił do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu o podwyższenie dopuszczalnej prędkości na niewielkim odcinku ul. Leonharda.
- Zaproponowano odcinek ul. Leonharda gdyż jest w lepszym stanie technicznym, nie ma tam dużego ruchu pieszych. Oczywiście będziemy obserwowali ten odcinek ulicy po wprowadzeniu zmian. Gdyby podwyższenie dopuszczalnej prędkości spowodowało wzrost niebezpiecznych zachowań kierowców, komisja wystąpi o przywrócenie wcześniejszej organizacji ruchu – informuje Pliszka.
Tymczasem 17 czerwca Wojewoda Warmińsko-Mazurski wydał nakaz usunięcia ograniczenia prędkości do 60km/h na odcinku ul. Leonharda od skrzyżowania z ul. Kołobrzeską do skrzyżowania z ul. Pana Tadeusza.
W piśmie Wojewody czytamy ''Działania Prezydenta Miasta Olsztyna, jako organu zarządzającego ruchem na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, podjęte zostały z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa''. Wojewoda uznał, iż projekt stałej organizacji ruchu na ul. Leonharda, który ma stanowić projekt zmiany organizacji ruchu nie zawiera wymaganych elementów jak analiza skutków podwyższenia prędkości, czy klauzuli wykonalności wskazującej jednostkę wprowadzającą zmiany oraz termin wprowadzenia.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz