Jak podaje portal „Wirtualne Media” Grupa WM, która wydaje m.in. „Gazetę Olsztyńską” oraz „Dziennik Elbląski” w ubiegłym roku zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży tytułów prasowych z 2,48 mln zł do 1,98 mln zł. Z kolei z publikacji reklam i ogłoszeń z 7,65 mln zł do 7,15 mln zł. Wpływy z usług poligraficznych poszły w górę – z 789 tys. zł do 958 tys. zł. Pozostałe usługi operacyjne przyniosły zysk w wysokości 203 tys. zł ze 147 tys. zł w ubiegłym roku.
We wrześniu 2021 r. większościowym udziałowcem Grupy WM została firma Polcar, natomiast prezesem zarządu został Maciej Matera mający działać w spółkach powiązanych z Polską Grupą Zbrojeniową (‘’Gazeta Olsztyńska’’ ponownie sprzedana! Nowy prezes ma powiązania z Antonim Macierewiczem). Od tamtej pory w strukturach doszło do zmian. Nowy właściciel na pół roku obniżył pracownikom pensję o 10 proc. Z redakcji odeszło również wielu doświadczonych dziennikarzy (Z ''Gazety Olsztyńskiej'' odszedł kolejny zastępca redaktora naczelnego).
Firma we własnej drukarni offsetowej starała się zwiększyć efektywność, mimo rosnących cen papieru. Organizuje także wydarzenia, m.in. Kongres Przyszłości. W 2021 r. spółka nie sprzedała żadnych aktywów trwałych, dlatego wpływy operacyjne zmalały z 2,24 mln zł do 1,96 mln zł. Ale przychody z dotacji wzrosły z 781,1 tys. zł do 869,4 tys. zł. Te z aktualizacji wartości aktywów niefinansowych spadły z 378,6 tys. zł do 267,8 tys. zł.
Koszty operacyjne Grupy WM wyniosły 14,13 mln zł. Koszt wynagrodzeń wzrósł z 6,53 mln zł do 6,93 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 530,3 tys. zł do 565,5 tys. zł. W 2021 r. średnie zatrudnienie w spółce wyniosło 97 etatów, czyli o 9 mniej niż w 2020 r.
Nakłady na usługi obce sięgnęły w ubiegłym roku 3,14 mln zł, na zużycie materiałów i energii - 1,97 mln zł, a na amortyzację - 592,2 tys. zł wobec odpowiednio: 2,88 mln zł, 184 mln zł i 486,8 tys. zł w 2020 r.
W poprzednim roku strata operacyjna firmy pogłębiła się ze 119,5 tys. zł do 2,77 mln zł, a strata netto - z 3,99 mln zł do 7,14 mln zł.
W sprawozdaniu zaznaczono, że Grupa WM „kontynuować będzie działania restrukturyzacyjne w celu osiągnięcia dodatniej rentowności działalności operacyjnej do końca 2022 roku, a także skupi się na rozwijaniu portali internetowych oraz zwiększaniu przychodów z mediów elektronicznych”. Zapowiedziano, że w nowym studiu telewizyjnym spółka zamierza realizować materiały dla głównych nadawców.
Sprawozdanie Grupy WM za 2021 r. w porównaniu z rokiem 2020
Komentarze (27)
Dodaj swój komentarz