Do naszej redakcji zgłosił się czytelnik, który napisał, że wykonawca prac torowych, czyli firma Torpol, nie zabezpieczył terenu prac, przez co każdy mógł wejść na tory. Sytuacja ta miała miejsce w sobotę, 23 kwietnia, około godziny 18 w rejonie ulic Kolejowej i Okrzei.
- Po sfatygowanym chodniku każdy może sobie wejść i wjechać na tory – zauważył pan Jarosław, mieszkaniec olsztyńskiego Zatorza.
O wyjaśnienie sytuacji poprosiliśmy przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych, którzy są zarządcą terenu. Rzecznik uważa, że teren został w odpowiedni sposób zabezpieczony.
- Wykonawca prac torowych wytyczył w okolicy skrzyżowania ulic Kolejowej i Okrzei wyjazd z budowy. Został on odpowiednio oznakowany, zabezpieczony i dla bezpieczeństwa użytkowników ruchu – w uzgodnieniu z zarządcą drogi – zmieniona została organizacja ruchu w tym rejonie, m.in. obowiązuje prędkość 40 km/h – wyjaśnił nam Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.
Janduła przypomniał także, że w ramach tej inwestycji przewidziano również inne prace na Zatorzu.
- W ramach modernizacji stacji Olsztyn Główny prowadzone są m.in. prace na torach w okolicy wiaduktu drogowego na ul. Limanowskiego. Zamontowane będą rozjazdy, które zwiększą możliwości prowadzenia ruchu pociągów i zapewnią lepszą obsługę nowego przystanku Olsztyn Śródmieście – dodał rzecznik PKP PLK.
Przypomnijmy, że przebudowa stacji Olsztyn Główny jest kolejnym etapem projektu „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”. Wartość przebudowy stacji Olsztyn Główny to 382,1 mln zł netto. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2024 r. Przebudowa stacji jest dofinansowana w wysokości 126,8 mln zł z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Czytaj również:
Ruszyła przebudowa pierwszego peronu stacji Olsztyn Główny [ZDJĘCIA]
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz