Wnioskodawca prosił o podanie informacji na temat przeprowadzonych w ostatnich latach kontroli, liczbie wydanych ostrzeżeń i cofniętych licencji. Według danych statystycznych, na 363 kontrole z lat 2019-2022 (z 494 zaplanowanych) cofnięto 6 licencji taksówkarskich i wydano 72 zalecenia.
Najczęściej ustalane przez organ kontrolujący taksówkarzy nieprawidłowości to brak badań technicznych w samochodzie służącym do wykonania przewozów, brak numeru bocznego na taksówce, brak lub umieszczenie w niewłaściwym miejscu cennika wskazującego stawki opłat przewozowych oraz brak aktualnych badań lekarskich kierowcy.
Pozostałe pytania we wniosku dotyczyły porozumień dotyczących przewozów taksówkowych. Wnioskodawca podnosił, że wzajemne uznanie licencji taksówkarskich z gminami ościennymi mogłoby przyczynić się do zmniejszenia stawek (taryf), co przełoży się na większą ilość korzystających z przewozów mieszkańców najbliższych Olsztyna miejscowości, jak Bartąg, Kieźliny czy Dywity.
- Porozumienia takie zawierane są w sytuacji, kiedy co najmniej 2 strony gotowe są do jego zawarcia - tłumaczy w odpowiedzi na wniosek Jakub Siudziński, zastępca dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich. - Do siedziby tutejszego organu nie wpłynęły jakiekolwiek sygnały czy petycje od osób, organizacji, jednostek zainteresowanych zawarciem takiego porozumienia.
W dalszej części odpowiedzi Siudziński wyjaśniał, że z racji na działalność określoną w licencji taksówkarskiej oraz fakt, że znalezienie klienta jadącego z ościennych miejscowości do Olsztyna nie jest proste, opłaty za przejazd mogą wcale nie zmaleć. Co więcej - zawarcie takiego porozumienia mogłoby wpłynąć na wzrost stawek opłat za przejazd odcinka trasy w mieście.
- Zawarcie takiego porozumienia wymagałoby przeprowadzenia wcześniej analizy i ewentualnych skutków - dodał.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz