Roboty realizowane są pod torem nr 1 linii nr 353 i torem nr 1 linii nr 216 Działdowo - Olsztyn. Prace prowadzi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakończenie robót planowane jest w listopadzie bieżącego roku.
- Na moście kolejowym w Olsztynie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace związane z wymianą cegieł ścian czołowych, które pod wpływem niekorzystnych warunków atmosferycznych ulegają kruszeniu – przekazał nam Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PLK S.A. - Wartość robót wynosi blisko 3,5 mln zł netto ze środków PLK S.A. Zakres został uzgodniony z konserwatorem zabytków i nie ma wpływu na ruch pociągów. Realizacja prac poprawi estetykę ponad 130-letniego obiektu – zakończył rzecznik.
Roboty wymusiły zablokowanie przejścia pod mostem od strony ul. Żarskiej. Drożna pozostaje ul. Wyzwolenia.
Fot. Bezpieczny Olsztyn
Fot. Emil Marecki / Olsztyn.com.pl
Przypomnijmy, że remont mostu południowego przeprowadzono latem i jesienią roku 2016. Prace kosztowały 2,5 mln zł. W ich trakcie naprawiono uszkodzone elementy konstrukcyjne oraz izolację mostu. Ponadto odrestaurowano elewację z kamiennymi gzymsami oraz innymi elementami ozdobnymi. Wymieniono też nawierzchnię torową, poprawiono nasypy, zamontowano nowe schody i balustrady.
Latem 2021 roku most został poddany naprawom gwarancyjnym. Konieczne było zdemontowanie nawierzchni torowej oraz sprawdzenie i wykonanie pełnej izolacji poziomej i pionowej.
Efektowny most południowy znajduje się 22 metry od wzniesionego 22 lata wcześniej (w roku 1871) mostu północnego. W sierpniu 1914 roku wojska rosyjskie planowały wysadzić mosty, czego finalnie nie uczyniono. Obiekty przetrwały także okres drugiej wojny światowej. W roku 1989 obie konstrukcje zostały wpisane do rejestru zabytków.
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz