Dziś jest: 14.11.2024
Imieniny: Rogera, Serafina
Data dodania: 2023-08-03 12:55

Mateusz Sikorski

ZDZiT przywraca funkcjonalność Olsztyńskiej Karty Miejskiej. Potrzebna ponowna aktywacja

ZDZiT przywraca funkcjonalność Olsztyńskiej Karty Miejskiej. Potrzebna ponowna aktywacja
Od początku sierpnia pasażerowie mogą korzystać z funkcjonalności Olsztyńkiej Karty Miejskiej
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Trwa naprawa systemu komunikacji miejskiej, który uległ atakowi hakerów pod koniec czerwca. Od początku sierpnia posiadacze Olsztyńskiej Karty Miejskiej mogą ponownie z niej korzystać. Jedynym wymogiem jest jej ponowna aktywacja, czego można dokonać w trzech wyznaczonych do tego punktach. 

reklama

Olsztyńska Karta Miejska jest nośnikiem biletów okresowych. Może także służyć jako elektroniczna portmonetka - zgromadzone na niej środki mogą zostać wydane na przejazdy komunikacją miejską lub parkowanie w strefie płatnego postoju. 

W wyniku ataku hakerów, który nastąpił w nocy z 23 na 24 czerwca, funkcjonalność OKM została ograniczona. Bilety zakupione przed awarią zachowały swoją ważność. Na problem natknęli się chcący zakupić nowy, lub przedłużyć ważność swoich biletów. 

Sytuacja zmieniła się wraz z początkiem sierpnia. Posiadacze karty miejskiej znów mogą korzystać z jej funkcjonalności. Aby to jednak zrobić, muszą ponownie ją aktywować. Według przekazanych na stronie urzędu miasta informacji, można to zrobić w trzech Punktach Obsługi Klienta: na ul Piłsudskiego, w siedzibie ZDZiT przy ul. Knosały oraz przy przystanku tramwajowym Kanta. 

Pracujemy nad uruchomieniem kolejnych punktów, oraz strony Karty Miejskiej, będziemy na bieżąco informować o zmianach - mówi rzecznik ZDZiT, Michał Koronowski. 

Przywrócenie funkcjonalności karty miejskiej to jedna z rzeczy, której najbardziej domagali się olsztynianie. Pozostała jeszcze strona ZDZiT, z której do sprawdzenia godzin odjazdów z przystanków korzystało wiele osób. Zapytany o prace nad jej przywróceniem Koronowski stwierdził, że trzeba będzie zaczekać. 

Trwają intensywne prace nad stroną. Będzie ona miała nowy wygląd. Nie jestem teraz w stanie powiedzieć kiedy zostanie przywrócona, nie chcę podawać daty - wyjaśniał.

Komentarze (23)

Dodaj swój komentarz

  • bro 2023-09-01 15:43:52 88.156.*.*
    co ja do k n mam teraz zrobic ? czy to moj problem ?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • jaaba 2023-08-04 11:31:59 213.184.*.*
    To niech ZDZIT wyjaśni - kupiłem bilet na sierpień w biletomacie pod koniec lipca na Olsztyńską Kartę Miejską, a podobno nie było takiej możliwości. To teraz mój bilet jest ważny czy nie. A skoro ważny to po co mam iść stać w kolejce przy jednym z 3 punktów sprzedaży (co w 180-tysięcznym mieście jest chyba nieporozumieniem)? Niech ZDZIT napisze wprost, że potrzebuje ponownie zebrać dane i określi do kiedy ważne są stare karty "bez tzw. aktywacji". Swoją drogą ciekawe jak mieszkańcy mają się o tym wszystkim dowiedzieć, skoro strona internetowa wciąż nie działa lub przeglądarki na nią nie wpuszczają z powodu nieaktualnych certyfikatów bezpieczeństwa.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 1
  • joker 2023-08-03 22:45:26 46.205.*.*
    a kto obsługuje informatycznie zdzit? czyżby wspaniałe ciuwo?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 3
  • jok 2023-08-03 19:44:14 95.160.*.*
    Powiedzmy sobie jasno, co przyznał sam ZDZiT, utracono dane (brak lub zaszyfrowanie kopii zapasowych). Po kilku tygodniach nowy pusty BIP, zapowiedziana na przyszłość nowa strona ZDZiT. Całkowita kompromitacja zespołu IT, tym bardziej, że już na początku roku mieliśmy awarię kilkunastu stron w domenie olsztyn.eu (stawiano wtedy wiele stron od nowa).
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 2
  • Trep 2023-08-03 19:27:18 95.160.*.*
    Jak to dobrze jeździć autem i rowerem.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 3
  • MonaSona 2023-08-03 17:51:28 79.191.*.*
    Jak to jest z tą aktywacją? Jak byłam w POK to mi pani w okienku kazała sobie doładować kartę w biletomacie i to zrobiłam. Działa.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 0
  • Szeryf 2023-08-03 16:26:03 95.160.*.*
    ZDZiT nie posiadał żadnej kopii zapasowej swojej strony internetowej? To czym zajmowali się przed atakiem na co dzień ich informatycy?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 0
  • 331 2023-08-03 14:25:08 176.221.*.*
    czyli wszystko piszą od nowa, świetna organizacja i przepalanie naszych pieniędzy
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 2
  • zły 2023-08-03 14:19:20 31.0.*.*
    trzeba też zaktualizować filmik na YT o Meksykanie Stażysta i przerobić na ZDZIT OLSZTYN
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 2
  • .. 2023-08-03 13:57:37 185.234.*.*
    Skradziono wasze dane osobowe, trzeba uaktualnić żeby ponownie ukraść :P. Co to za firma, która nie posiada kopii zapasowych swoich serwerów hehe.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 2
  • GregOlsztyn 2023-08-03 13:49:41 46.186.*.*
    Ten system ZDZiT najpewniej nie był w ogóle chroniony, skoro atak hakerski powiódł się w 100%. Należało robić back up-y systemu i zatrudnić kogoś, kto profesjonalnie zabezpieczał by system. Zapewne chciano na tym zaoszczędzić – czysta głupota. A potem wołanie o pomoc i ponad dotacji 3 mln. zł na przywrócenie systemu, co trwa od ponad miesiąca. Ktoś w ZDZiT mocno zaniedbał swoje obowiązki i to jest temat dla prokuratury.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 30 2
  • raad 2023-08-03 13:26:17 176.221.*.*
    czy wyciekły dane osobowe?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 2

www.autoczescionline24.pl