Olsztyńska Karta Miejska jest nośnikiem biletów okresowych. Może także służyć jako elektroniczna portmonetka - zgromadzone na niej środki mogą zostać wydane na przejazdy komunikacją miejską lub parkowanie w strefie płatnego postoju.
W wyniku ataku hakerów, który nastąpił w nocy z 23 na 24 czerwca, funkcjonalność OKM została ograniczona. Bilety zakupione przed awarią zachowały swoją ważność. Na problem natknęli się chcący zakupić nowy, lub przedłużyć ważność swoich biletów.
Sytuacja zmieniła się wraz z początkiem sierpnia. Posiadacze karty miejskiej znów mogą korzystać z jej funkcjonalności. Aby to jednak zrobić, muszą ponownie ją aktywować. Według przekazanych na stronie urzędu miasta informacji, można to zrobić w trzech Punktach Obsługi Klienta: na ul Piłsudskiego, w siedzibie ZDZiT przy ul. Knosały oraz przy przystanku tramwajowym Kanta.
- Pracujemy nad uruchomieniem kolejnych punktów, oraz strony Karty Miejskiej, będziemy na bieżąco informować o zmianach - mówi rzecznik ZDZiT, Michał Koronowski.
Przywrócenie funkcjonalności karty miejskiej to jedna z rzeczy, której najbardziej domagali się olsztynianie. Pozostała jeszcze strona ZDZiT, z której do sprawdzenia godzin odjazdów z przystanków korzystało wiele osób. Zapytany o prace nad jej przywróceniem Koronowski stwierdził, że trzeba będzie zaczekać.
- Trwają intensywne prace nad stroną. Będzie ona miała nowy wygląd. Nie jestem teraz w stanie powiedzieć kiedy zostanie przywrócona, nie chcę podawać daty - wyjaśniał.
Komentarze (23)
Dodaj swój komentarz