Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego przy Dworcu Głównym była realizowana wraz z przebudową ulicy Partyzantów na odcinku od ronda Bema do skrzyżowania z ulicą Lubelską. Inwestycja jest już niemal ukończona, dlatego prezydent Olsztyna postanowił się nią pochwalić na swoim profilu na Facebooku.
Pod zaprezentowanym przez Piotra Grzymowicza filmem pojawiła się lawina komentarzy. Olsztynianie nie kryją rozczarowania, że przy tak dużej inwestycji, w okolicy dworca, nie zbudowano żadnego parkingu, a ten który funkcjonował tu od zawsze, w okolicy hotelu Gromada, został zlikwidowany.
- Dlaczego nie zbudowano nic w zamian? - pytają olsztynianie.
- A gdzie, przy takim remoncie, parking dla pojazdów? Prawdziwy, pojemny, normalny! W mieście wojewódzkim przy dworcu głównym nie zaprojektowano parkingu?
- Z perspektywy drona wygląda to pięknie, bo dron będzie najlepszym sposobem by przedostać się przez ten komunikacyjny koszmarek.
W podobnym tonie wypowiada się wielu olsztynian. Są jednak i tacy, którzy zwracają uwagę na to, iż jak sama nazwa mówi jest to węzeł przesiadkowy, który służy do przesiadania się z jednego środka komunikacji miejskiej do drugiego.
Wywołany do odpowiedzi prezydent Olsztyna, wyjaśnia – parking jest zaplanowany w ramach przebudowy Dworca Głównego.
- Rozpoczynając naszą inwestycję w 2015 roku uzgadnialiśmy z PKP Nieruchomości S.A. Warszawa, że my wykonamy węzeł wraz z parkingiem dla busów, a PKP dworzec i parking dla samochodów. Jednocześnie na terenach PKS obok nowego dworca ma powstać Galeria Handlowa z bardzo dużym parkingiem. Wnioski olsztyńskich stowarzyszeń o wpisanie obecnego dworca do rejestru zabytków do tej pory skutecznie blokują nowe inwestycje. Wojewódzki Konserwator Zabytków po raz wtóry odmówił wpisania dworca do rejestru, zaś stowarzyszenia zapowiadają dalsze odwoływanie się od tej decyzji do Ministra Kultury – wyjaśnił prezydent Olsztyna.
Parking dla busów przy ul. Przemysłowej, którego budowa leży w gestii miasta, ma być gotowy w maju tego roku.
Komentarze (27)
Dodaj swój komentarz