Przypomnijmy, wraz z realizacją ''projektu tramwajowego'' miasto wdraża tak zwany System Inteligentnego Sterowania Ruchem. W skład ITS wchodzić będą ostatecznie między innymi: centrum zarządzania ruchem, podsystem sterowania ruchem ulicznym (sygnalizacją świetlną), wraz z priorytetem dla pojazdów transportu publicznego, podsystem monitoringu wizyjnego na skrzyżowaniach objętych systemem sterowania ruchem, podsystem rejestracji przejazdu na czerwonym świetle oraz prędkości chwilowej pojazdów, czy podsystem informacji pasażerskiej w sieci oraz na przystankach i w pojazdach.
W ramach projektu wprowadzono również system Olsztyńskiej Karty Miejskiej. Karta miejska oparta jest na systemie wykorzystywanym w kartach elektronicznych. Ta – w ubiegłym roku była przedstawiana głównie jako środek płatniczy w autobusach komunikacji miejskiej, teraz ma stać się dodatkowo ułatwieniem dla zmotoryzowanych, którzy parkują w płatnej strefie na terenie Olsztyna.
W projekcie uchwały, którą zajmą się radni podczas najbliższej sesji - uwzględniono poszerzenie możliwości wniesienia opłaty za postój w SPP z wykorzystaniem płatności mobilnych.
Usługa ta funkcjonuje w wielu miastach w Polsce (w Olsztynie w środkach komunikacji miejskiej) i jest coraz częściej wykorzystywana przez kierowców jako alternatywne rozwiązanie przy wnoszeniu opłat za postój ponieważ system ten eliminuje takie utrudnienia, jak np. konieczność posiadania ''drobnych'', szukania parkomatu czy wracania do pojazdu, aby włożyć za szybę bilet parkingowy.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie rozpoczął procedury związane z wdrożeniem płatności mobilnych w strefie. To oznacza, że drogowcy dostosowują już istniejące parkomaty do obsługi karty miejskiej.
Kiedy będziemy mogli korzystać z tej alternatywnej formy wnoszenia opłat za parkowanie? Najpewniej już wiosną tego roku.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz