Trwają zaawansowane prace przy modernizacji blisko 30-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Olsztynka do Olsztyna. Pracuje tam ciężki sprzęt, w tym 165-metrowa oczyszczarka, która umożliwia sprawne oczyszczenie i wbudowanie kruszywa w torowisko. Są już nowe tory w centrum miasta. Wymieniono także 15 km szyn, 22 tys. podkładów oraz oczyszczono ponad 30 tys. ton materiałów.
Wykonawca przystąpił do prac przygotowawczych związanych z budową nowych dwóch przystanków w Olsztynie. Dzięki nim mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei. Zaawansowane prace toczą się przy przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Dajtki. Prowadzone są tam prace ziemne. W następnym tygodniu wykonawca rozpocznie układanie ścian peronowych. Na przystanku o roboczej nazwie Olsztyn-Śródmieście wykonawca przygotował wykopy pod fundamenty słupów trakcyjnych oraz prowadzi roboty przygotowawcze.
Trwa także modernizacja obiektów dla pasażerów na stacjach i przystankach. Na stacji Olsztyn Zachodni zdemontowano konstrukcję peronu nr 1. Nowe perony powstają także w Gągławkach, Bartągu, Gryźlinach, Stawigudzie i Olsztynku. Wykonawca stawia ściany, które tworzą zarys obiektów.
Łącznie przebudowanych zostanie 7 peronów na przystankach i stacjach. Perony będą wyższe i wyposażone w nawierzchnię antypoślizgową, co ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągów. PLK zainstalują na nich wiaty, ławki, tablice informacyjne i funkcjonalne oświetlenie. Wszyscy pasażerowie, również osoby o ograniczonej mobilności, m.in. dzięki pochylniom wygodniej skorzystają z dostępu do pociągów. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe.
Po pracach wzrośnie prędkość na linii Olsztyn - Działdowo. Pociągi pojadą tam z prędkością do 120 km/h, a miejscami nawet do 140 km/h. Tym samym skróci się czas przejazdu. Z całą pewnością wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów. W ramach modernizacji poprawi się również poziom bezpieczeństwa na łącznie 47 przejazdach kolejowo-drogowych. Nowe urządzenia pojawią się na 24 skrzyżowaniach drogi z torami. Na 22 z nich przejazdy zabezpieczy sygnalizacja świetlna.
Wartość robót to prawie 260 mln zł.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz