Indeksacja
Aby witryna czy też któraś z jej podstron mogła osiągać wysokie pozycje w Google musi być… zaindeksowana. Witryna o najlepszej optymalizacji, bogatej treści, a nawet mocnych linkach nie znajdzie się na pierwszej pozycji jeżeli z jakiegoś powodu, Google nie będzie jej w stanie zaindeksować.
Jak sprawdzić indeksację?
Użyj operatora site: w samej wyszukiwarce. Wpisz: site:domena.pl – aby sprawdzić czy Twoja witryna jest zaindeksowana. Możesz także sprawdzić indeksację konkretnej podstrony - kategorii, produktu, wpisu - wystarczy, że wyszukasz site:domena.pl/adres-podstrony.
Sprawdź liczbę wyników dla wyszukiwania site:domena.pl i zastanów się, czy odpowiada szacowanej liczbie podstron, które zawiera witryna. Jeżeli jest dużo mniejsza, Google ma prawdopodobnie problemy z zaindeksowaniem części treści, a jeżeli większa – masz problemy z duplikacją w obrębie witryny.
Meta robots NOINDEX
<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX”> - taki fragment w kodzie źródłowym strony oznacza problemy i uniemożliwia indeksację strony robotom wyszukiwarki. Czasem znajduje się tam w przypadku nowych stron na Wordpress (gdy ktoś zapomniał odznaczyć opcję „Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie witryny) lub na stronach po przeróbkach programistycznych, które na czas remontu miały nie być indeksowane, a potem ktoś po prostu zapomniał usunąć tego zapisu z kodu.
Robots.txt
Błędnie wypełniony plik Robots.txt zawierający instrukcje dla robotów wyszukiwarek to kolejny sposób za zablokowanie możliwości indeksowania. O ile sam plik jest bardzo pożyteczny i często wykorzystywany do blokowania indeksacji niepożądanych elementów jak np. strony logowania czy koszyki zakupowe w sklepach, to zapis:
User-agent: *
Disallow: /
To coś, czego nie powinieneś w nim mieć.
Przekierowania
Używaj przekierowań, aby skutecznie zarządzać mocą linkowania (zewnętrznego i wewnętrznego) dla poszczególnych podstron. Choć dla Ciebie czy użytkownika może nie być wielkiej różnicy między adresami www.domena.pl i domena.pl, to jednak dla Google to 2 strony. Podstawowym zabiegiem jest podjęcie decyzji której z wersji chcesz się trzymać i ustawienie przekierowania 301 właśnie na nią.
Warto regularnie śledzić linki przychodzące do naszej witryny. Czasem zdarza się sytuacja, w której ktoś podlinkował błędny adres (np. z literówką) i nie mamy możliwości poproszenia go o poprawienie. Aby taki link mógł nadal przynosić domenie korzyść należy przekierować błędy adres na istniejącą podstronę tłumaczy William Holeksa z Internetum (https://www.internetum.com/seo-agency/)
Szybkość ładowania strony
Google oferuje darmowe i bardzo skuteczne narzędzie PageSpeed Insights, którym możesz w kilka sekund sprawdzić prędkość ładowania Twojej witryny na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Poza punktowym wynikiem w skali 0-100 oferuje ono gotową listę poprawek, których wdrożenie pozwoli Ci przyspieszyć ładowanie strony.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz