Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2022-07-19 18:29
Ostatnia aktualizacja 2022-07-21 08:43

Mateusz Sikorski

Budowa nowej linii tramwajowej w Olsztynie. Urząd miasta: ''Praca wre''

Budowa nowej linii tramwajowej w Olsztynie. Urząd miasta: ''Praca wre''
Według rzecznik miasta skrzyżowanie Piłsudskiego i Kościuszki ma zostać zamknięte do końca sierpnia
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Rozpoczęte ponad rok temu prace związane z budową II linii tramwajowej, mającej łączyć Pieczewo i Nagórki z Dworcem Głównym i Śródmieściem, podnoszą wielu olsztynianom ciśnienie. Zamknięcie dróg, zwłaszcza tych w centrum, sprawia, że tworzą się ogromne korki, a kierowcy muszą szukać objazdów, by dotrzeć do pracy czy domu. Aby dowiedzieć się, jak postępują roboty i ile będziemy musieli czekać na ich zakończenie, skontaktowaliśmy się z urzędem miasta.

reklama

- Prace na skrzyżowaniu ulicy Kościuszki z aleją Piłsudskiego potrwają do końca sierpnia – komentuje rzecznik prasowy urzędu miasta, Marta Bartoszewicz. - Kolejne etapy to budowa i przebudowa sieci podziemnych, budowy sieci trakcyjnych, wykonania podbudowy pod torowisko i samego torowiska, wylanie nowego asfaltu i na koniec – skonfigurowanie sygnalizacji świetlnej.

Skrzyżowanie Piłsudskiego i Kościuszki zostało zamknięte 9 lipca

Skrzyżowanie to zostało wyłączone z użytku w sobotę, 9 lipca. Jest to ostatni odcinek al. Piłsudskiego, na którym toczone będą prace, oraz – zgodnie z komentarzem Bartoszewicz – ostatni całkowicie zamknięty odcinek drogi.

- Skrzyżowanie zostało całkowicie wyłączone z ruchu, by wykonawca mógł jak najszybciej uporać się z pracami i ponownie udrożnić ten przejazd. Pozostałe prace są i będą prowadzone tak, by utrzymać ruch na ulicach czy skrzyżowaniach. Jest to ukłon w stronę mieszkańców, by mogli się przemieszczać, ale także utrudnienie dla dewelopera, które wydłuża o wiele czas budowy - mówi Bartoszewicz.

Jedno z głównych skrzyżowań Olsztyna ma być ostatnim które będzie całkowicie zamknięte

Przez zamknięte skrzyżowanie zawieszono kursy linii tramwajowej nr 1, prowadzącej od Wysokiej Bramy do ul. Kanta. W przypadku linii nr 2 - jeżdżącej ze zwiększoną częstotliwością - zastosowano "mijankę", czyli tymczasowy element torów, który pozwala tramwajom na przejście z jednego torowiska na drugie. Wykonany on został ze specjalnego stopu stali, w skład którego prócz żelaza wchodzi również węgiel, mangan, krzem, fosfor oraz siarka. Mieszanka ta pozwala stali wytrzymać ciężar kilkusettonowego pojazdu.

Specjalna "mijanka" pozwalająca na funkcjonowanie linii tramwajowej z Dworca Głównego w kierunku Jarot

Obecnie na remontowanym od prawie roku odcinku al. Piłsudskiego kładziona jest masa bitumiczna. W innych miejscach – zwłaszcza na ul. Krasickiego i Wyszyńskiego – zdaniem naszych Czytelników...  prace nie wyglądają na zbyt postępujące. W komentarzach na portalu Olsztyn.com.pl internauci wyrażają swoją frustrację odnośnie ciągłych korków i blokowanych ulic. Według niektórych z nich "rozkopanie" połowy miasta nie przysparza fanów urzędnikom. Ratusz i na takie zarzuty ma odpowiedź.

- Oczywiście wiele osób zastanawia się czy na budowie "coś się dzieje". Otóż tak – praca wre, ale musimy pamiętać, że do tej pory były to prace podziemne - informuje Bartoszewicz. – To co jest pod ziemią zostało przebudowane już w około 70 proc., a infrastruktura nadziemna w około 15 proc. Prace powoli przenoszą się "na powierzchnię", co oznacza że będziemy mogli zauważyć jak postępują.

Na remontowanym od prawie roku odcinku alei Piłsudskiego zaczyna pojawiać się nawierzchnia

Budowa nowej linii tramwajów planowo ma potrwać do końca 2023 roku.

Więcej zdjęć w galerii poniżej.

Komentarze (59)

Dodaj swój komentarz

  • Romanek 2022-07-20 03:16:48 185.138.*.*
    oooo kur....... Czy ja dobrze widzę że ten idiota pozabierał pasy ruchu znowu pod tramwaj?? Piłsudskiego jeden pas, Dworcowa z Piłsudskiego skrzyżowanie i światła? Rozumu postradał? Nie no tak niszczyć miasto. Tu będą mega korki no kto pozwala tak niszczyć miasto. Gdzie są radni, gdzie rady ośiedli. Ludie działajcie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 28 5
  • Jan Paweł II 2022-07-20 02:22:04 46.204.*.*
    Weźcie mi tego dauna, w normalnym kraju za swoje remonty na dostał 25 lat, kto na to gó...o głosuje?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 6
  • Mieszkańcy Olsztyna 2022-07-20 02:15:25 88.156.*.*
    praca sre, w japonii synu pawła i ludwiku, co się wyklułeś 11.01.54 04134, twoje zasrane tramwaje zrobiono by w pół roku, a my po 2 latach mamy dalej rozpierdol, no tłumacz się ty ku.......
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 6
  • Nkkmnk 2022-07-20 00:41:40 46.205.*.*
    Mam w dupie tramwaje to jest XXl wiek po to wymyślono samochody żeby szybko wygodnie poruszać się .nigdy nie mam zamiaru jeździć tramwajem. I wiele osób tak myśli. Kogo pytał się grzybek czy chcemy tramwaje. ???? A spłacać pożyczki na to gówno będziemy my ......
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 18 11
  • NAPĘDZANY NIENAWIŚCIĄ 2022-07-20 00:11:44 79.191.*.*
    w sumie żadnego konstruktywnego komentarza - sami frustraci żalący się, że nie mogą zabijać ludzi jeżdżąc 80 km/h po mieście
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 17
  • Stasiek Alkatraz 2022-07-19 23:44:24 5.173.*.*
    Potrzebne te sramwaje, chyba paru (...) co na tym zarobią, gdyby nie likwidacja 2 i 15 tym goownem niewielu by jeździło. Albo ta posrana pinokiowa propaganda w stylu "budując tramwaje naprawiamy wam drogi i przy okazji całą podziemną infrastrukturę bo inaczej łunija kasy nie da" (...) przestańcie to za nim jak papuga powtarzać, na całym świecie remontuje się ulice i buduje nowe bez drogich sramwajów i świetnie to funkcjonuje. Do tej pory wszelkie pseudo modernizacje "usprawniające ruch w mieście" zakończyły się totalnym paraliżem najbardziej popularnego środka transportu jakim jest samochód osobowy. Priorytety sygnalizacji świetlnej ograniczają swobody obywatelskie i dyskryminują ludzi którzy jadąc do lub z pracy muszą tracić więcej czasu niż w stolicy. Mam nadzieję że słona podwyżka prądu szybko zweryfikuję opłacalność tego złomu który non stop się psuje i doprowadzi do całkowitej likwidacji tego badziewia nieporozumienia tramwajowego które jest potrzebne tylko paru nie napasionym.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 27 7
  • Ale, ale 2022-07-19 22:40:15 176.221.*.*
    Gdyby straż miejska nie odprowadziła hulajnóg z miejsca prac, nic by z tego sukcesu nie było!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 2
  • Śmiechu warte 2022-07-19 22:27:52 83.20.*.*
    To tam chyba krety tylko pod tą ziemią prowadziły jakieś prace podziemne ! Już Marta mogłaś powiedzieć ,że prace były prowadzone zdalnie albo ,że zwid 19 czy coś w tym stylu. Proszę sobie wyobrazić takie dno jakie dzieje się w tym kołchozie za sprawą Grzyma i tej jego pieprzonej rady miasta.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 4
  • Z Pieczewa 2022-07-19 22:02:47 195.191.*.*
    Praca wre? UJ WAM W DUPE DZIADY
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 3
  • Sbdx 2022-07-19 20:52:36 94.254.*.*
    „Mieszanka ta pozwala stali wytrzymać ciężar kilkusettonowego pojazdu.” Drogi redaktorku, jak następnym razem zaczniesz wypisywać bzdury (kolejne zresztą) to chociaż weryfikuj informacje… tramwaje zarówno tureckie jak i starsze Tramino ważą nieco ponad 40ton. Te kilkaset ton to chyba razem z Twoja głupota.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 20 3
  • Gość 2022-07-19 19:42:36 95.49.*.*
    Za to co się dzieje w tym mieście, prezydent powinien podać się do dymisji.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 29 7
  • ash 2022-07-19 19:13:35 141.134.*.*
    Prace podziemne. Metro!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 18 6
  • Z miasta 2022-07-19 19:02:44 86.190.*.*
    Olsztyńskie tramwaje i nowa infrastruktura tramwajowa jest tym co wiele nietramwajowych miast (plus elbląskie dziadostwo)nam zazdrości i jedna z nielicznych rzeczy, którą Olsztyn będzie mógł chwalić się w Polsce.Po wybudowaniu drugiej nitki Olsztyn będzie miał jeden z najlepszych zbiorkomów w miastach do 300tyś .mieszkańców
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 18 27

www.autoczescionline24.pl