W poprzednim tygodniu Piotr Grzymowicz podpisał w Warszawie umowę o dofinansowaniu drugiego etapu budowy trakcji tramwajowej w Olsztynie.
- To najważniejsza inwestycja miejska najbliższych trzech lat i dopełnienie systemu komunikacji publicznej o bardzo istotny element, jakim będzie praktycznie podwojenie liczby tramwajów i tras tramwajowych - informuje prezydent Olsztyna na swoim blogu.
Po latach dyskusji, przepychanek i obietnic wygląda na to, że stolica Warmii i Mazur ma szanse na nowy dworzec i... kolejną galerię handlową.
- Podczas ostatniego pobytu w Warszawie spotkałem się z obydwoma kluczowymi partnerami w tej sprawie - pisze Grzymowicz.
Chodzi o kierownictwo PKP S.A. oraz obecnego użytkownika dworca PKS - firmy Retail Provider.
- Strony porozumiały się co do tego, jak ma wyglądać przyszłe centrum komunikacyjne i w jaki sposób zrealizować tę inwestycję, żeby budowa była spójna i jak najmniej kolizyjna. Z naszego punktu widzenia jest to bardzo ważne, albowiem miasto podjęło się przebudowy ulicy Partyzantów i budowy węzła przesiadkowego przy dworcu. To wszystko powinno być zgrane w czasie i, co mnie cieszy, są bardzo realne widoki, że może się to udać - dodaje.
Szacuje się, że nowy dworzec ma być o połowę mniejszy. W planach jest budowa także placu miejskiego przed nim, jak również kładki pieszej na Zatorze.
- Do nowego dworca kolejowego niejako przyklei się galeria handlowa z dworcem PKS i dojazdem od ulicy Lubelskiej. Całość będzie... funkcjonalną całością, o co nam najbardziej chodziło - kończy Piotr Grzymowicz.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz