Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2012-08-27 11:02

Iwona Starczewska

Canal+ oszukiwał klientów

Tak orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o ulotki reklamowe, których treść wprowadzała potencjalnych klientów w błąd.

reklama
W lutym ubiegłego roku UOKiK wszczął przeciwko spółce Canal+Cyfrowy postępowanie.

Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły telewizyjne spoty oraz ulotki dostępne w punktach dystrybucyjnych przedsiębiorcy. W materiałach informowano o akcji promocyjnej, w ramach której wszystkim obiecywano między innymi bezpłatny dostęp do kanałów CANAL+ i HBO. 

W wyniku postępowania ustalono, że kampania reklamowa wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, który wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę.

Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek w sposób pełny, rzetelny i prawdziwy informować o oferowanych towarach lub usługach.

Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 235 266 złotych.

Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Źródło: UOKiK

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl