W środę (27 września) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Właśnie tego dnia po wystawieniu oferty sprzedaży książki na jednym z portali, pewna 19-latka otrzymała wiadomość drogą mailową, że jeden z użytkowników dokonał zakupu przedmiotu.
Kobieta kliknęła w link, aby otrzymać pieniądze i potwierdzić sprzedaż. Tym sposobem 19-latka została przekierowana na stronę łudząco przypominającą witrynę banku, gdzie wpisała dane potrzebne do logowania. Po chwili otrzymała wiadomość, że wystąpiło błędne logowanie, a następnie skontaktował się z nią rzekomy przedstawiciel placówki bankowej, który miał zweryfikować tożsamości i przekazać instrukcje w celu odblokowania dostępu do konta.
Rozmówca polecił, aby 19-latka zalogowała się przez aplikację bankową, a następnie dokonała autoryzacji transakcji kodem BLIK. To wzbudziło wątpliwości, więc kobieta rozłączyła się. Po chwili zadzwonił do niej ponownie rzekomy przedstawiciel banku, który przekonywał, że te działania są całkowicie bezpieczne i niezbędne aby odblokować konto.
Kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami. Potwierdzała transakcje, tym sposobem z konta 19-latki zniknęło łącznie prawie 7 tys. zł. Kiedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, zadzwoniła na infolinię banku i zablokowała swój rachunek bankowy, a sprawę zgłosiła na policję.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz