W listopadzie tego roku minie dokładnie rok od momentu kiedy podczas specjalnej sesji Rady Miasta Olsztyna przyjęto miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla okolic Dworca Głównego. Na tym terenie, zgodnie z zamysłem inwestora, spółki Retail Provider, powstać miało nowoczesne Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, czyli nowy dworzec kolejowy, autobusowy wraz z galerią handlową. Grupa kapitałowa Retail Provider ( właściciel olsztyńskiego PKS-u – red.) znalazła nawet partnera strategicznego zapewniającego pełne finansowanie projektu, a także rozpoczęła prace nad komercjalizacją galerii handlowej, która ma powstać w ramach inwestycji.
Inwestor - który już w lutym 2012 roku zapowiadał, że jeśli przez około 7 miesięcy powstanie plan zagospodarowania przestrzennego, to wybudowanie kompleksu jest możliwe do 2014 roku - dziś wciąż jest gotowy do budowy, jednak nie po jego stronie leży problem.
- Jesteśmy w pełni zaangażowani w przedsięwzięcie ZCK Olsztyn, zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że inwestycja wymaga uzgodnień ze wszystkimi stronami projektu. Od dynamiki prac na linii Miasto – PKP S.A. zależy, jaki harmonogram działań przyjmie Zintegrowane Centrum Komunikacyjne. Czekamy na efekt rozmów Urzędu Miasta w Olsztynie i Polskich Kolei Państwowych, które dotyczą zamiany na działki niezbędne do realizacji inwestycji. Im szybciej Miasto porozumie się z PKP S.A., tym szybciej my będziemy mogli rozpocząć budowę Nowego Dworca – informuje nas Justyna Prokop PR Manager Spółki Retail Provider.
Grunty wokół olsztyńskiego dworca po części należą do PKP, do miasta i do Retail Provider. PKP chciałoby przejąć część gruntów należących do miasta w zamian za grunty przy al. Sybiraków. Tymi – z racji zmiany strategii w sprawie budowy stadionu (stadion ma jednak powstać na starej płycie przy al. Piłsudskiego – red.) miasto może nie być już zainteresowane. PKP wymaga również, by inwestor przedstawił spółce partnera prywatnego, który ma doświadczenie przy budowie dworców, z którym to PKP mogłoby podpisać partnerstwo publiczno-prywatne. Sam inwestor Retail Provider takiego doświadczenia nie posiada.
Kiedy więc inwestycja może ruszyć? Nie wiadomo.
Przypomnijmy, na Zintegrowane Centrum Komunikacyjne wedle planów składać się będzie dworzec kolejowy, autobusowy z galerią handlową (180 punktów handlowo-usługowych-red.), ale i przystankami autobusowymi i tramwajowymi. Na dachu budynku przewidziany jest parking na 900 aut. W planach jest również przejście podziemne z dworca na Zatorze. Inwestor zakłada również budowę mieszkań komunalnych.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz