Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2022-02-05 13:02

Redakcja

Co znaczy SEM? Na czym polega kampania SEM?

Co znaczy SEM? Na czym polega kampania SEM?
Zdjęcie ilustracyjne
Fot. Sempire

Właściciele stron internetowych i sklepów na różne sposoby walczą o uzyskanie wyższej rozpoznawalności w branży, widoczności w sieci i sprzedaży. Jednym z narzędzi, które mogą być wykorzystane w tym celu, jest SEM. Na czym polega SEM i w jaki sposób może pomóc w promowaniu biznesu internetowego? Na jakie rozwiązania warto się zdecydować w zależności od rodzaju prowadzonej działalności?

reklama

Search Engine Marketing (SEM) - nowoczesna reklama w internecie

Reklama w Internecie jest jednym z najszybciej rozwijających się metod promocji. Popularnym rodzajem marketingu internetowego jest SEM - Search Engine Marketing. Termin ten spopularyzował w 2001 roku Danny Sullivan, redaktor naczelny “Search Engine Land”, który pisał o reklamie w wyszukiwarkach internetowych. Czym zatem jest SEM i jak działa?

SEM to reklama w wyszukiwarce, która ma na celu pozyskanie jak najwięcej klientów dla strony lub sklepu internetowego, zarówno z płatnych, jak i bezpłatnych wyników wyszukiwania. W kampaniach SEM stosuje się zarówno metody płatnej reklamy w wyszukiwarkach (za pomocą systemu Google Ads), jak i  pozycjonowanie stron www (SEO). W ten sposób nierzadko można dotrzeć do szerszej grupy użytkowników. 

Kampanie marketingowe SEM wykorzystują dane wyszukiwarki dotyczące rodzaju i liczby wyszukanych fraz. Skuteczność tej metody bazuje na jej rzetelności i sprawdzalności. Specjalista ds. SEM dokładnie analizuje, jakie frazy są wyszukiwane przez Internautów w kontekście promowanej strony lub sklepu, aby następnie odpowiednio ustawić kampanię reklamową.

Różnice między SEM a pozycjonowaniem stron www

Zarówno pozycjonowanie stron internetowych (SEO - Search Engine Optimization), jak i marketing internetowy SEM, mają podobne cele. Nadrzędne priorytety to zwiększenie rozpoznawalności, pozyskanie nowych klientów i osiąganie wzrostów sprzedaży. Pozycjonowanie stron wchodzi w skład kampanii SEM. W przeciwieństwie do tradycyjnych kampanii marketingowych i reklamowych dotyczy bezpośrednich działań na stronie i poza nią. W skład pozycjonowania stron www wchodzą czynności:

  • on-site SEO - optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe, czyli usprawnienia techniczne, zmiany w obrębie kodu i treści;

  • off-site SEO - pozyskiwanie wartościowych linków (najlepiej z atrybutem do-follow) z portali zewnętrznych i promowanie strony lub sklepu w rekomendowanych serwisach tematycznych.

SEM definiuje się jako marketing w wyszukiwarkach internetowych, obejmujący promocję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (SEO) i w płatnych, za które odpowiadają kampanie reklamowe PPC. Tymi ostatnimi są najczęściej kampanie Google Ads. Szacuje się, że z wyszukiwarki Google korzysta dziś ponad 92% użytkowników z całego świata, dlatego SEM stanowi dziś jedną z najskuteczniejszych metod promocji online.

SEM a reklamy PPC

W skład działań SEM wchodzą również reklamy PPC (Pay-per-click - płatność za kliknięcie). Sposób działania reklamy jest prosty. W momencie, gdy użytkownik klika w płatny link w wyszukiwarce, naliczana jest opłata. Wysokość opłat zależy od bardzo wielu czynników, w tym poziomu konkurencyjności danych fraz i branży. Oscyluje w szerokich “widełkach”, od nawet kilkudziesięciu groszy  do ponad 50 zł za jedno kliknięcie.

Kiedy lepiej zdecydować się na pozycjonowanie strony, a kiedy na kampanie reklamowe PPC?

Reklama w internecie traktowana jako osobne rozwiązanie niezwiązane z SEO będzie rekomendowana tylko w sytuacji, kiedy z jakichś przyczyn pozycjonowanie stron www staje się bardzo utrudnione. Nacisk na reklamę może być uzasadniony, gdy długofalowe korzyści są mniej istotne, budżet ograniczony, a słowa kluczowe dla danej kampanii są relatywnie tanie. Płatna reklama PPC w wyszukiwarce będzie kierowała użytkowników do strony lub sklepu od razu - już od momentu uruchomienia kampanii. Największą grupę użytkowników kampanii Google Ads stanowią sklepy internetowe. Dla e-commerce jest to bardzo ważne narzędzie, które pozwala dotrzeć z produktem do klienta natychmiast, jednakże nie przyniesie optymalnych rezultatów, jeśli równolegle nie przeprowadza się pozycjonowania strony internetowej.

Jak zacząć kampanię reklamową SEM?

Kampanię reklamową PPC może ustawić każdy właściciel strony internetowej. O ile sam proces konfiguracji jest darmowy i przejrzysty, o tyle wymaga jednak wiedzy i doświadczenia. Dlatego najczęściej firmy zlecają to zadanie albo dedykowanym pracownikom - specjalistom SEM, albo agencjom zajmującym się reklamą w Google. Jednak najważniejszym powodem stojącym za takim wyborem jest fakt, że kampanie SEM wychodzą poza same reklamy płatne. W celu zbudowania rozpoznawalności sklepu, ale także wzmocnienia poziomu konwersji sprzedażowej, należy podejść do takiego zadania w sposób strategiczny. Całościowa kampania SEM, w skład której wchodzi pozycjonowanie stron i reklama w płatnych wynikach wyszukiwania, zapewni najlepsze, długofalowe efekty. 

Dodatkowe informacje na temat marketingu w Internecie znajdziesz na:

https://www.sempire.pl/marketing-internetowy.html

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl